کد مطلب:۱-۱۴۰۲/۰۴/۲۰
🌺 تجارب بین الملل -۱۰۶🌺
❇️ مهارت های زندگی در یکی از مدارس کانادا❇️
🔸با تشکر از لیلا کاظم زاده از آنتاریو کانادا
یکی از زیباییهای کمیاب، تلخ ولی شیرین روز آخر مدرسه
صدای گریه بچههاست؛
بچههایی که آشیانه امن دوستی و آموزش و بازی را ترک میکنند، از فردا باید در خانه بمانند یا در محیط کمپ تابستانه دنبال دوست جدید باشند.
از خود میپرسم پرورش روحیه مهرومحبت کجای محتوای درس و مدرسه بوده و هست؟ ذهنم را روانه میکنم بسوی متون سند آموزشی استانی ولی بیشتر با مفاهیم بزرگ و کوچک درسی و مهارت های یادگیری روبرو میشوم تا مصادیق صمیمیت و رفاقت.
بیاد میآورم آن لیست صفات دهگانهای که بچهها در طول ده ماه مدرسه با آن خو میگیرند و هر منطقه آموزشوپرورش برای خودش مدلی طراحی کرده است و دلایلی در مورد ایجاد آگاهی و فضای سالم و پویا برای رشد و توسعه انسانی برشمرده است.
نمونهای از لیست دهگانه منطقه یورک انتاریو:
ماه سپتامبر: احترام
ماه اکتبر: مسوولیتپذیری
ماه نوامبر: شجاعت
ماه دسامبر: همدلی
ماه ژانویه: ابتکار عمل/خودکار بودن
ماه فوریه: استقامت
ماه مارس: صداقت
ماه آوریل: مثبتنگری
ماه مه: انصاف
ماه ژوئن: نیکاندیشی و درستکاری
اصل بار تدریس این مهارتها به طور مستقیم و تنها بر دوش معلم کلاس نیست. در برنامه صبحگاهی مدرسه هر روز صبح چند جمله کوتاه راجع به صفت پسندیده ماه مربوطه گفته میشود. در بیشتر مدارس اجرای برنامه صبحگاهی (متشکل از دانش آموزان و معلمان)، بر عهده تیم راهبری (leadership) میباشد.
این فعالیت تربیتی با تشویق و حمایت مدیر مدرسه و تیم راهبری به کار خود ادامه میدهد.
***********************************************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد