آشنایی با آموزش و پرورش فنلاند-5

کد مطلب:۱-۱۴۰۲/۰۶/۳۱

🌹یک عکس،یک خاطره،یک تحلیل-۱۷۸🌹

              ✍️#قاسم_محمودی

آشنایی با آموزش و پرورش فنلاند-5

کد تجربه۱۷۸-۹۶/۰۷/۲۲

فنلاند، هلسینکی

ادامه صحبت های سرکار خانم ایلونا تایملا - قسمت پنجم

🔸 نقش دانش آموزان در این طرح:

📌فعال بودن دانش آموزان  

📌داشتن حس مالکیت نسبت به آموزش و رسیدن به هدف

📌پرسش و سؤال

📌تفکر نقادانه

📌خلاق بودن در کلاس ها  

📌ایفای نقش معلمی و همکاری دانش آموزان نسبت به همدیگر

📌درگیر بودن خود دانش آموزان در ارزیابی  

📌رویکرد ساختن گرایی در یادگیری

📌توانایی کار با یکدیگر و از هم آموختن  

📌یادگیری پرسش محور و کاوش گرانه

🔸 در مدل جدید، دو ماه روی بچه ها کار کردیم که قوانین لازم این مدل را یاد بگیرند. ۱/۵ساعت اول وقت هر روز، برای یک موضوع دور هم هستند. کلاس ها بهم راه دارند و بچه ها میتوانند به کلاس ها بروند.

چالش های خانواده و بچه ها در این طرح این بود که معلم  بچه ها کیه؟ می گفتیم هر ۴ نفر معلم بچه ها هستند.

🔸مدل های ارزیابی:

📌خودارزیابی

📌همسالان سنجی  

📌و دیگر ارزشیابی و..

🔸ادامه دارد...

*******************************************************

  • فنلاند
  • هلسینکی
  • آموزش و پرورش فنلاند
  • سرکارخانم ایلونا تایملا
  • نقش دانش آموزان
  • ساختن گرایی
  • ارزیابی
  • خودارزیابی
  • همسالان سنجی
  • قاسم محمودی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp