کد مطلب:۱-۹۹/۱۲/۱۸
🌹 تجارب بین الملل - 66🌹
💎با تشکر از: خانم لیلا کاظم زاده از کانادا
✳️ موضوع: انتقال مدارس کوید
هفته گذشته به دلیل جابجایی حضور در مدرسه چند دانشآموز جدید به کلاس مجازی ما آمدند.
خانوادهها چندین مرحله اجازه داشتند برای انتقال فرزندان خود از و به مدرسه مجازی اقدام کنند.
مدرسه مجازی سیستمی دولتی و رایگان است که در پاسخ به شرایط کرونا از پاییز امسال با استخدام کادر جدید بطور مستقل شروع شد.
در برخی مناطق نام آن را
LC
Learning Center
یا
EVS
Elementary Virtual School
و
SVS
Secondary Virtual School
نام نهادند. این سیستم مدیر و معاون و رییس کل خودش را دارد و به موازات مدارس دولتی حضوری به کار خود سامان میدهد.
اگرچه در مدت شرایط وخیم کرونا، مدارس حضوری هم بهطور آنلاین اداره شد، ولی با اعلام دولت استانی از هفته گذشته مدارس حضوری بازگشایی شدند و به کار خود بطور عادی ادامه دادند. امسال بودجه خاصی جهت رعایت نظافت و ویروسزدایی به مدارس تعلق گرفت. باید منتظر ماند تا تکلیف سال آینده روشن شود.
در نظام آموزش و پرورش کانادا سیستم غیر متمرکز متداول است. دولت هر استان سرفصلهای آموزشی را اعلام میکند تا هر معلم برای برنامهریزی دراز مدت و کوتاهمدت خود تصمیم بگیرد. اگرچه درون مدارس تیمهای معلمان به ایجاد نوعی هماهنگی میپردازد ولی تصمیم نهایی برای نوع انتقال مطالب آموزشی به دانشآموزان برعهده معلم است.
طنز: در یکی از گروههای ارتباط جمعی، معلمی ابراز نگرانی کرد که من نمیدانم شاگردهای جدیدم در طول حضور در مدرسه قبلی چه سرفصلهایی را در هر موضوع درسی آموخته اند و من باید چه نوع برنامهریزی ای داشته باشم؟
معلم بعدی در پاسخ او نوشت نگران نباش، شاگردان جدید کلاس من حتی سرفصل کلی دروس قبلی را بخاطر نمیآوردند. 😬😅
از شوخی گذشته...
همه دانشآموزان و معلمان و کادر مدیریتی بهترین تلاش خود را با توجه به شرایط موجود ارائه میدهند و برای رفاه حال و آموزشوپرورش با تمام وجود مایه میگذارند.
بیایید قدردان زحمات همه افراد جامعه بوده و هوای همدیگر را داشته باشیم.
*************************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد