کد مطلب:۱-۱۴۰۰/۰۸/۲۸
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۹۵?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه۹۵-۹۳/۰۴/۰۵
#آلمان، #دوسلدورف
ادامه صحبت های دکتر گرهلد در رابطه با سیستم آموزش و پرورش آلمان:
بعد از انتشار نتایج pisa و آشکار شدن ضعف های آموزشی آلمان تحولات زیر اتفاق افتاد:
۱-تدوین استانداردهای فدرال برای تعیین کیفیت تدریس
۲- جهت گیری تربیت معلم به سوی برنامه های عملیاتی تر
۳- انتقال برخی مسئولیت های وزارت آموزش و پرورش به مدارس محلی
۴-آغاز تدریس دو زبانه برخی دروس
۵-تلاس برای تدریس به شیوه های مختلف آموزش
۶-مجهز کردن تمامی مدارس به رایانه و دسترسی به اینترنت
۷- تدوین فلسفه و اهداف آموزشی خاص هر مدرسه محلی تا بتوان آن ها را بطور منظم ارزیابی کرد
۸-در سیستم هنرستان، داشن آموزان بیشتر از نصف روز همزمان با تحصیل، کار می کنند
۹- برنامه آموزش هر منطقه با منطقه دیگری تا حدودی متفاوت است و امتحاناتش را نیز خودش برگزار می کند
۱۱- سیاست های آموزشی را ۱۶ وزارت خانه در فدرال تعیین می کند.
*****************************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد