کد مطلب:۱-۱۴۰۰/۰۴/۰۳
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۷۹?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه:۷۹-۹۱/۱۲/۰۸
#چین، #شانگهای، #مدرسه_شانگهای
پایان بخش برنامه بازدید از موقعیت های یاددهی یادگیری عملی و علمی( آزمایشگاه های مجهز شیمی، فیزیک، زیست شناسی، سلامت، رایانه و ...) مدرسه و عکس یادگاری و خداحافظی از مسئولان مدرسه بود.
تحلیل:
۱-یادگیری معنا تر و ساختن گرا و موثر در جسجتو و کشف علم درآزمایشگاه ها و کارگاه ها ی مجهزی اتفاق می افتد که نه تنها یادگیری علوم منجر به یادسپاری عمیق شده، بلکه موجبات شوق و شعف و انگیزه درونی دانش آموران شده و مدرسه را برای دانش آموزان جذاب می کند.
۳- رویکرد ارزشیابی دوره متوسطه دوم و ورود به مراکز آموزش عالی، معلمان و مدارس را نسبت به استفاده بهینه از موقعیت های یادگیری عملی در آزمایشگاه ها بی انگیزه می کند.
۳- عدم تربیت مربیان متخصص در حوزه آزمایشگاه های مدارس ، عدم تجهیز مناسب آزمایشگاه و کارگاه ها و همچنین خاک خوردن آزمایشگاه های مدارس، سه مشکل عمده اکثر مدارس کشورمان می باشد.
****************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد