کد مطلب:۱-۱۴۰۰/۰۳/۲۹
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۷۸?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه:۷۸-۹۱/۱۲/۰۸
#چین، #شانگهای، #مدرسه_شانگهای
ایجاد موقعیت های یادگیری زیباشناختی و هنر از جمله گالری، استودیو و ... هنر برای دانش آموزان و فعالیت های آن ها، از موارد جالب توجه مدرسه بود که نظر همراهان و ما را به خود جلب می کرد.
تحلیل:
۱-یکی از ساحت های شش گانه تربیت در سند تحول، تربیت زیباشناختی و هنری می باشد که از جمله اهداف عالی آن:
? درک معنای پدیده هاو هدف رویدادهای طبیعت/هستی...
? رمزگشایی و رمزگردانی از پدیده های آشکار و پنهان طبیعت/هستی وابراز آن به زبان هنری
? درک زیبایی های جهان آفرینش به منزله مظاهر جمال و کمال الهی و ارتقای زیباشناسانه خود
? زیباسازی محیط زندگی و پیراستن آن از انواع زشتی های معنوی، اخلاقی و زیست محیطی
? پرورش حواس و قدرت تخیل می باشد.
۲- به چه میزان این ساحت بسیار مهم درهدف گذاری، برنامه ریزی و طراحی موقعیت های یادگیری(زیباشناختی و هنری) مدرسه مورد توجه و دقت آموزشکاران عزیز قرار می گیرد؟!
********************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد