کد مطلب:۱-۱۴۰۰/۰۱/۲۰
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۶۸?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه:۶۸-۹۱/۱۲/۰۷
#چین، #شانگهای، #مدرسه_فودان
برنامه دیگر مدرسه، ایجاد سکوهای ارتباط با مردم و وضعیت زندگی مردم هست که با ترتیب برنامه های متنوع و بازدید از روستاهای عقب افتاده و برنامه های ترکیبی(بعنوان مثال بازدید از یک کارخانه صنعتی، حضور در یک مزرعه روستایی، تجربه اقامت شبانه و تهیه غذا توسط گروه های دانش آموزی و .... در طول یک روز، یک یا دو شبانه روز) دانش آموزان را با موقعیت های واقعی زندگی درگیر می کنند(عکس های فوق مربوطه به سال تحصیلی جدید ازسایت مدرسه برداشت شده است).
تحلیل:
۱- راهکار۸-۸ سند تحول بنیادین: مشارکت فعال آموزش و پرورش در مواجهه با نیازهای فوری و عمومی جامعه از قبیل شیوع بیماری های فراگیر، زلزله، رفع بیسوادی، حاکمیت قوانین و مقررات، حفظ و پاکیزگی محیط زیست، خدمت به محرومین، حرکت های خیرخواهانه مردمی و انقلابی از طریق برگزاری #دوره ها، #اردوهای_آموزشی_و_توجیهی برای آماده سازی مربیان و دانش آموزان
۲- ایجاد فرصت های تربیتی و در موقعیت های واقعی زندگی و آموزشی و تربیتی قراردادن دانش آموزان، امری است بسیار مهم و ارزشمند، که ترتیب اردوهای هدفمند بابرنامه و پرمحتوا (که بتوان حداکثر بهره را از آن برد) از قبیل اردوهای جهادی، سازندگی و ... از نمونه های موفق آن می باشد که اگر مطابق و متناسب با واحدهای یادگیری و تربیتی نیز باشد، بسیار اثرگذار خواهد بود.
***************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد