فوق برنامه مدرسه سلطان اجمد شاه

کد مطلب:۱-۹۹/۱۱/۰۹

?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۶۰?

              ✍️#قاسم_محمودی

کد تجربه:۶۰-۸۹/۰۴/۰۸

#مالزی،#پوتراجایا،#مدرسه_سلطان_عالم_شاه

در ادامه معرفی برنامه های مدرسه، مدیر باشگاه زبان انگلیسی، فعالیت های فوق برنامه ی مدرسه را تشریح کردند که بصورت تیتروار تقدیم می کنم:

❇️فلسفه آموزشی مالزی مبتنی بر ۴ رکن اخلاقی،فکری، فیزیکی و احساسی طراحی شده است.

❇️فعالیت های فوق برنامه این مدرسه بسیار متفاوت از سایر مدارس است و دست آوردهای این مدرسه در کشور و جهان به واسطه این فوق برنامه هاست.

❇️فوق برنامه مدرسه در قالب ۴۰ باشگاه و انجمن از فوتبال گرفته تا شطرنج ، عکاسی تا راگبی ، هنرهای زیبای اسلامی تا سفر با تعداد زیادی رشته های دیگر و گزینه های منحصر به فرد دیگر(زبان،مالیایی،علوم،ریاضی،اسکواش،قایقرانی،..)

❇️دانش آموزان مسئولیت توسعه قابلیت های فردی و گروهی و مسئولیت هدایت فعالیت های دانش آموزان پایه های پایین و همچنین  همسالان را بر عهده دارند.

❇️همه دانش آموزان حداقل در سه فعالیت فوق برنامه شرکت می کنند که روزهای چهارشنبه مخصوص فعالیت های انجمن هاست

❇️مدرسه دارای تیم مباحثه و مناظره بین المللی است که در مسابقات بین المللی حضور می یابد و در مسابقه اخیر تیم اسرائیل را شکست داد

❇️در مسابقه داخلی «جام چالش نخست وزیر» در بین مدارس به فینال رسیدیم.

❇️در بعد بین الملل با مدارس مختلف جهان ارتباط داریم، دیدار دانش آموزان ژاپن از مدرسه ما و بالعکس. با استرالیا نیز رابطه نزدیکی داریم و در حال برگزاری برنامه ی جهت تشکیل مجمع هستیم و دیدار با نویسندگان آن کشور.

تحلیل:

۱-  با توجه به محدودیت های برنامه رسمی درسی و عدم تحقق همه اهداف،فعالیت های فوق برنامه مدرسه(علمی، فرهنگی،اجتماعی و ورزشی و مهارتی) بستر مناسبی است برای شکوفایی استعدادهای دانش اموزان متناسب با ذوق و علاقه آنها.

۲- ارتباطات بین المللی دانش آموزان با همدیگر موجبات درک بیشتر، شناخت بهتر فرهنگ، آداب و رسوم، افزایش سعه صدر و تفاهم بین المللی و صلح و ثبات خواهد بود که در رشد هویت انسانی(جهانی) دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است.

۳ تمهید برنامه های مانند«گفتگوی احسن»، «مناظره» و «برنامه های چالشی» دیگر  و در معرض نقد و چالش قرار دادن خود و برنامه های مدرسه و نهادها ، موجبات رشد سیاسی و اجتماعی بچه ها شده و علاوه بر توسعه قابلیت های فردی و گروهی، سعه صدر، تحمل عقاید و تفکرات متفاوت، ضمن نقد به نظرات مخالف،زمینه احترام متقابل در جامعه متکثر را فراهم می کند.

۴- در سال های مدیریتم در دبیرستان میثاق،هر سال مسابقه «چالش مدیریت مدرسه» توسط شوراهای کلاسی در جمع کل دانش آموزان و با حضور داوران برگزار می کردیم که علی رغم مخالفت شورای مدرسه با این اقدام -که حرمت مدیر و مدرسه با این برنامه از بین خواهد رفت و بچه ها پررو خواهندشد- نتایج بسیار ارزشمندی رقم خورد و اتفاقا بچه ها احترام و اعتمادشون نسبت به مسئولین مدرسه بیشتر از قبل شد .

۵- اگر در مناظرات سال۸۸ شاهد بی حرمتی ها و تهمت ها و آبروریزی نظام توسط ۴ نفر از مسئولین و متولیان نظام بودیم، ریشه  در مدرسه و دانشگاه وعدم تربیت اجتماعی سیاسی  واقعی دانش آموزان و دانش جویان است.

*****************************************

  • فوق برنامه مدرسه سلطان اجمد شاه
  • فوق برنامه
  • مدرسه
  • مدرسه سلطان عالم شاه
  • مالزی
  • قاسم محمودی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp