کد مطلب:۱-۹۹/۰۹/۲۷
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۵۴?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه:۵۴-۸۹/۰۴/۰۷
مالزی،کوالالامپور،مدرسه Fairview
بخش دوم صحبت های آقای«گواتیگما»معاون آموزشی مدرسه
... یکی از مسئولان دانشگاه هاروراد می گوید، IB را بخاطر این(اهداف ذکر شده در پست قبلی) خوب می شناسیم و مشتاقیم که علامت IB راببینیم.
یا نظر یکی از فارغ التحصیلان این مدرسه: این مدرسه موتور من را به عنوان یادگیرنده روشن کرده و به کار انداخت که مهارت ها را به زودی یاد بگیریم و در کلاس ها ضمن این که همدیگر را در یادگیری به چالش می کشیدیم ولی در احساسات به هم نزدیک می شدیم.
?برنامه Creativity, activity, service (CAS) خلاقیت ، فعالیت ، خدمات (CAS) اولین عنصر اساسی است که هر دانش آموز باید به عنوان بخشی از برنامه دیپلم ،در کنار تحصیلات آکادمیک خود، درگیر فعالیت کند و البته به طور رسمی ارزیابی نمی شود. این برنامه کمک می کند که دانش آموزان تبدیل به شهروند دلسوز بشوند و خلاقیت در کاری که بایستی انجام بدهند و خدمتی که در این کشور و یا در کشور خودشان انجام دهند.
?برنامه Theory of knowledge (TOK)دومین عنصر اساسی نظریه دانش است که ۶ بخش برنامه(زبان اول، دوم،محیط زیست، علوم انسانی، تجارت و علوم تجربی) را به هم وصل می کند و همه اش می پرسند چرا؟ به چه درد می خورد؟ چطوری یاد می گیرند؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟ این خیلی خیلی مهم است که همه اش از دانش آموز بپرسید چرا؟
?برنامه The Extended Essay (EE)سومین عنصر مدرسه، مقاله توسعه یافته هست. ظرح، آزمایش، عکس،مصاحبه ومقاله تحقیقی با حداکثر ۴۰۰۰کلمه بنویسند و بایستی اصل باشد نه کپی از اینترنت.
تحلیل:
۱- پرسش و پرسش گری موجبات خلاقیت،یادگیری بهتر، پی بردن به جزئیات مسئله،مدیریت گفتگوها و پیدا کردن راه حل مشکلات و در یک کلمه کلید پاسخ است.
۲- پیامبر اکرم(ص):علم و دانش خزينه ها و گنجينه هایی است که كليد اين گنجينه ها سؤال كردن است. بنابراين، در مورد مجهولات تان سؤال كنيد، خداوند شما را رحمت كند. زيرا چهار گروه بر اثر پرسش و پاسخ اجر مى برند: الف- سؤال كننده؛ ب-معلّم و استادى كه پاسخ مى دهد؛ ج-كسى كه در آن جلسه حاضر است و پرسش و پاسخ را مى شنود؛ د-كسى كه در جلسه حضور ندارد، امّا اين كار را دوست دارد).
***************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد