فرق مدرسه Fairview با مدارس ایران

کد مطلب:۱-۹۹/۰۹/۲۰

?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۵۳?

              ✍️#قاسم_محمودی

کد تجربه:۵۳-۸۹/۰۴/۰۷

مالزی،کوالالامپور،مدرسه Fairview

در ابتدای ورود به مدرسه پس از خوش آمدگویی خانم« هیو»، کلیپی از فعالیت ها، امکانات و نظرات چند نفر از دانش آموزان از ملیت های مختلف(کره،مالزی،نیجریه و ...) در تایید برنامه ها و اثرات آن ها پخش کردند و در ادامه، چند نفر از دانش آموزان ایرانی محصل در این مدرسه را برای خوش آمدگویی به هم وطنانشان در سالن حاظر کردند.

در جواب سئوال یکی از همکاران در رابطه با مقایسه مدارس ایران با این مدرسه، دو نفر از دانش آموزان چنین گفتند:

?در این مدرسه به دانش آموزان بیشتر امید می دهند در حالیکه در ایران نا امید می کنند.

?سطح علمی اینجا پایین تر از ایران و دبیران ایرانی است.

پس از رفتن دانش آموزان، خانم «ناوا» مدیر مدرسه ضمن خوش آمد گویی، از معاون آموزشی مدرسه آقای «گواتیما» خواستند که سیستم آموزشی IB مدرسه را توضیح بدهند(که البته در ۳ پست قبلی خدمتتون تقدیم کردم ولی موارد مهمی که علاوه بر پست های قبلی است، را عرض میکنم)

در ابتدا به چرایی اجرای برنامه IB  پرداختند:

۱-گسترش مهارت های فکری و رفتاری در سطح بالا

۲- تربیت اجتماعی و احساسات و عواطف

دو دلیل فوق در همه جای دنیا وجود دارد ولی موارد زیر در اکثر کشورها وجود ندارد و آن:

الف-پیدا کردن ذهنیت بین المللی و آگاهی جهانی که فقط به فکر کشور خودشان نباشد بلکه به فکر تمامی دنیا باشد  

ب-توانایی و مسئولیت در قبال جامعه محلی و جهانی و اینکه بفهمند هر چیزی که یاد می گیرند در کشور خودشان و جهان اجرا بکنند  

ج-اینکه ما به دنبال نمره در این واحدها و پروژه ها نیستیم بلکه دنبال کارهای عملی و کاربردی این مطلب هستیم.

د- و هدف کلی تر اینکه، از تمامی دنیا جمع بشوند و ارتباط جهانی داشته باشند.

تحلیل:

۲- به اذعان همه، دبیران و دانش آموزان کشور عزیزمان، به لحاظ لایه های اولیه های حوزه شناختی یعنی «دانش»  و تا حدودی «درک و فهم»سرآمد همه دنیاست ولی متاسفانه در بقیه لایه های حوزه شناختی یعنی «کاربرد»، «تجزیه و تحلیل»، «ترکیب»، «ارزشیابی و قضاوت» و«آفرینش» با ضعف های جدی روبرو هستیم که لازمه آن:

الف- تربیت معلمانی که بتوانند هر موضوع و واحد یادگیری را در تلفیق ۵ عنصر(تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق) با ۴ زمینه (خود،خدا،خلق وخلقت) ترکیب، مرتبط و منجر به آفرینش جدید از واحد یادگیری بشود.

ب- جدی بودن در تغییر سیستم ارزشیابی دانش محور به ارزشیابی پژوهش محور و آفرینش محور

د- طراحی و ایجاد موقعیت های متنوع یادگیری و تربیتی در مدرسه و خارج از مدرسه که بتوان الگوهای هدف گذاری های فوق را عملیاتی نمود.

۲- ماها که مدعی ظهور آقا امام زمان(عج) و تشکیل حکومت جهانی هستیم، به چه میزان محتوای تربیتی و آموزشی مان با «جهانی فکر کردن » سازگاری دارد؟!

*************************************

  • فرق مدرسه Fairview با مدارس ایران
  • مدرسه Fairview
  • مالزی
  • قاسم محمودی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp