برنامه سالهای ابتدایی IB مدرسه Fairview

کد مطلب:۱-۹۹/۰۸/۲۹

?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۵۰?

              ✍️#قاسم_محمودی

کد تجربه:۵۰-۸۹/۰۴/۰۷

مالزی،کوالالامپور،مدرسه Fairview

در معرفی مدرسه پروژه های اجرایی IB مدرسه را برامون توصیح دادند که انشالله در سه قسمت تقدیم عزیزان می کنم:

❇️برنامه سالهای ابتدایی:

برنامه IB Primary Years (PYP) برای کودکان 3 تا 12 ساله دانش آموزان را به عنوان شرکت کنندگان فعال و مراقب در یک سفر یادگیری مادام العمر پرورش و رشد می دهد.

برنامهPYPیک چارچوب برنامه درسی بین رشته ای مبتنی بر تحقیق را ارائه می دهد که درک مفهومی را ایجاد می کند. این یک رویکرد دانش آموز محور، بهترین تحقیقات آموزشی ، رهبری اندیشه و تجربه حاصل از مدارس جهانی IB را منعکس می کند.

این برنامه برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در آموزش آینده متمرکز شده است. PYP نمونه ای از بهترین اقدامات آموزشی در سطح جهان است ، كه به چالش ها و فرصت های پیش روی دانش آموزان در دنیای به سرعت در حال تغییر ما پاسخ می دهد.

چارچوب برنامه درسی PYP با این فرض آغاز می شود که دانش آموزان عامل یادگیری خود و شریک فرآیند یادگیری هستند. این،  افراد و روابط آنها را در اولویت قرار می دهد تا یک جامعه یادگیری قوی ایجاد کند.

دانش آموزان PYP با ابتکار عمل خود مسئولیت و مالکیت یادگیری خود را به عهده می گیرند. دانش آموزان PYP با یادگیری از طریق پرسش و تأمل در یادگیری خود ، دانش ، درک مفهومی ، مهارت ها و ویژگی های مشخصات IB Learner را ایجاد می کنند تا در زندگی خود ، جوامع خود و فراتر از آن تغییری ایجاد کنند.

این چارچوب سه رکن زندگی مدرسه را زیر بنای خود قرار می دهد:

?فراگیر

?یادگیری و آموزش

?جامعه یادگیرنده

شناخت اهمیت پرورش خودکارآمدی در چارچوب وجود دارد. دانش آموزانی که احساس قوی خودکارآمدی دارند ، در یادگیری خودشان فعال هستند و در جامعه یادگیری خود اقدام می کنند.

تمرکز PYP بر رشد کل کودک به عنوان یک پرسشگر ، چه در مدرسه و چه در جهان فراتر از آن است. PYP یک تجربه تحول آفرین را برای دانش آموزان ، معلمان و کل جوامع مدرسه ارائه می دهد و با ارائه آموزش جذاب ، مرتبط ، چالش برانگیز و قابل توجه نتایج عالی را ارائه می دهد.

فراگیران PYP می دانند که چگونه یادگیری خود را بدست آورند ، با معلمان همکاری می کنند تا درک عمیق تری پیدا کنند و اعتماد به نفس و انگیزه خود را افزایش دهند. از طریق مشارکت فعال در ارزیابی مداوم یکپارچه ، آنها یادگیرنده های خودتنظیم و موثری می شوند که می توانند براساس بازخورد سازنده عمل کنند.

شش مضمون بین رشته ای که دانش آموزان با توسعه درک مفهومی خود ، دانش و مهارت های خود را در حوزه های موضوعی ، یادگیری خود را گسترش می دهند. که عبارتند از:

❇️ که هستیم؟

❇️ کجای زمان و مکان ایستاده ایم؟

❇️چگونه خودمان را ابراز کنیم؟

❇️ جهان چگونه کار می کند؟

❇️چگونه خود را سامان دهی کنیم؟

❇️زمین را تقسیم کنید!

تحلیل:  

مطالب فوق در جهت راهکار9-11 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش«رصد کردن تحولات نظام آموزش و پرورش و تربیت معلم و تحولات علمی در حوزه علوم تربیتی در سطح منطقه، جهان اسلام و بین المللی و بومی سازی تجربیات و یافته های مفید آنها و بهره مندی آگاهانه از آنها در چارچوب نظام معیار اسلامی» خدمت عزیزان ارائه می گردد باشد که بهره لازم را برده باشیم.

*********************************************

  • برنامه سالهای ابتدایی IB مدرسه Fairview
  • ابتدایی
  • مدرسه Fairview
  • مالزی
  • قاسم محمودی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp