کد مطلب:۱-۹۹/۰۸/۰۱
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۴۶ ?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه:۴۶-۸۹/۰۴/۰۴
مالزی،کوالالامپور،مدرسه Sapura
در ادامه بازدید، وارد اتاق دبیران شدیم که کاملا با اتاق دبیران مدارس ما متفاوت بود، هر معلم یک میز کار و فعالیت مخصوص خود را داشت که دارای اینترنت و ابزار کار معلمی بود. لازم به ذکر است که معلم های این مدرسه ۱۴ وقت نیم ساعته در روز در مدرسه، از روز دوشنبه تا جمعه و اگر لازم بود در روز شنبه به تناسب برنامه های مدرسه، حضور دارند که ۱۰ وقت نیم ساعته در کلاس درس و ۴ وقت نیم ساعته مشغول فعالیت هایی از قبیل کنترل تکالیف، ارائه نمره، پژوهش و ... در اتاق ویژه دبیران هستند.
#تحلیل:
۱-اختصاص یک فضای با نشاط و مناسب شان معلمان و امکاناتی از قبیل میزکار مناسب، ابزار پژوهش و امکانات رفاهی و ... از الزامات یک مدرسه و معلم یادگیرنده و پژوهشگر است.
۲- گسترش میزان ساعات فعالیت های معلمی (به لحاظ کمی و کیفی)علاوه برکلاس های درس حضوری به فعالیت های پژوهشی، درس پژوهی، هم افزایی، طراحی آموزشی،... موجبات افزایش کیفیت فعالیت معلمان ، مدرسه و در نتیجه در فراگیران خواهد بود
**************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد