موقعیت های تربیتی مدرسه سری پوتری

کد مطلب:۲-۹۹/۰۷/۲۴

?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۴۵?

              ✍️#قاسم_محمودی

کد تجربه:۴۵-۹۸/۰۴/۰۴

مالزی،کوالالامپور،مدرسه Sapura

پس از معرفی کلیات مدرسه و طرح و برنامه های آموزشی و تربیتی، نوبت به بازدید از کلاس ها، آزمایشگاه ها، کارگاه ها و سالن های ورزش،استخر و کتابخانه مدرسه رسید. کتابخانه مدرسه در دو طبقه مجزا ویژه دوره ابتدایی و متوسطه طراحی ، اجراء و تجهیز شده بود.

در کتابخانه ابتدایی جایگاه خاصی جهت نشستن بچه ها و گوش دادن به داستان معلم مربوطه طراحی شده بود و همچنین بچه ها موظف بودند پس از مطالعه کتاب، خلاصه کتاب را در فرمت خاصی نوشته و به هنگام تحویل کتاب، آن را به متصدی کتابخانه تحویل  دهند و برای تمامی بچه ها پرونده مطالعه کتاب تشکیل شده بود.

#تحلیل:

۱-با گسترش فضای مجازی ، مطالعه موارد ارسالی در این فضا، بیشتر سطحی بوده و موجبات تامل بیشتر افراد نمی گردد، بنابراین بجاست ضمن بهره مندی از تکنولوژی و استفاده مناسب از فضای مجازی، خودمان و دانش آموزان را به مطالعه کتاب ترغیب کنیم.

۲- جذاب نمودن فضای کتابخانه به لحاظ طراحی و معماری داخلی بعنوان یک موقعیت یادگیری منحصر بفرد و اسفاده حداکثری از این فضا برای تدریس، تحقیق و پژوهش باعث جذب دانش آموزان به این محیط علمی و پژوهشی می شود.

۴- تجهیز کتابخانه به کتاب های به روز و متناسب با اهداف یادگیری تمامی کتاب های درسی و برنامه های مکمل مدرسه، دست مربیان و معلمان را جهت معرفی منابع و تحقیق و پژوهش باز می دارد.

******************************************

  • موقعیت های یاددهی یادگیری مدرسه سری پوتری
  • موقعیت های یاددهی یادگیری
  • یاددهی یادگیری
  • مدرسه سری پوتری
  • مالزی
  • قاسم محمودی
  • استخر
  • کتابخانه
whatsapp