کد مطلب:۲-۹۹/۰۷/۲۴
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۴۵?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه:۴۵-۹۸/۰۴/۰۴
مالزی،کوالالامپور،مدرسه Sapura
پس از معرفی کلیات مدرسه و طرح و برنامه های آموزشی و تربیتی، نوبت به بازدید از کلاس ها، آزمایشگاه ها، کارگاه ها و سالن های ورزش،استخر و کتابخانه مدرسه رسید. کتابخانه مدرسه در دو طبقه مجزا ویژه دوره ابتدایی و متوسطه طراحی ، اجراء و تجهیز شده بود.
در کتابخانه ابتدایی جایگاه خاصی جهت نشستن بچه ها و گوش دادن به داستان معلم مربوطه طراحی شده بود و همچنین بچه ها موظف بودند پس از مطالعه کتاب، خلاصه کتاب را در فرمت خاصی نوشته و به هنگام تحویل کتاب، آن را به متصدی کتابخانه تحویل دهند و برای تمامی بچه ها پرونده مطالعه کتاب تشکیل شده بود.
#تحلیل:
۱-با گسترش فضای مجازی ، مطالعه موارد ارسالی در این فضا، بیشتر سطحی بوده و موجبات تامل بیشتر افراد نمی گردد، بنابراین بجاست ضمن بهره مندی از تکنولوژی و استفاده مناسب از فضای مجازی، خودمان و دانش آموزان را به مطالعه کتاب ترغیب کنیم.
۲- جذاب نمودن فضای کتابخانه به لحاظ طراحی و معماری داخلی بعنوان یک موقعیت یادگیری منحصر بفرد و اسفاده حداکثری از این فضا برای تدریس، تحقیق و پژوهش باعث جذب دانش آموزان به این محیط علمی و پژوهشی می شود.
۴- تجهیز کتابخانه به کتاب های به روز و متناسب با اهداف یادگیری تمامی کتاب های درسی و برنامه های مکمل مدرسه، دست مربیان و معلمان را جهت معرفی منابع و تحقیق و پژوهش باز می دارد.
******************************************