د مطلب:۱-۹۹/۰۶/۲۰
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۴۰?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه:۴۰-۸۹/۰۴/۰۴
مالزی،کوالالامپور،مدرسه Sapura
در بدو ورود به مدرسه، مورد استقبال و خوش آمدگویی مدیریت مدرسه ، معاونان و منتخبین دانش آموزان پسر و دختر که با لباس متحدالشکل مدرسه, منتظر ورود و خیرمقدم گویی به میهمانان ایرانی شان بودند، واقع شده و به سالن اجتماعات مدرسه هدایت شدیم.
در ابتدا مدیریت محترم مجتمع آموزشی، خود و همکاران اعم از مدیران و معاونان مدارس را معرفی کرده و به تشریح برنامه ها و ساختار کلی مدرسه پرداختند. و اما برنامه های درسی و آموزشی مدرسه:
?برنامه درسی ابتدایی :
?برنامه درسی این مدرسه بر اساس KBSR برنامه درسی ملی است که توسط وزارت آموزش و پرورش مالزی تصویب شده است.
?برنامه های مدرسه، جهت آماده سازی دانش آموران برای شرکت و موفقیت در آزمون UPSR که توسط سندیکای امتحانات (Lembaga Peperiksaan) برگزار می گردد ، است.
?دانش آموزان در طیف گسترده ای از موضوعات مورد بررسی غیر UPSR توسعه می یابند.
?در مالزی ریاضیات و علوم در تمام سطوح به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
?موضوعات اصلی درسی (اجباری که در امتحاناتUPSR مورد ارزشیابی قرار می گیرند):
?باهاسا مالزی(زبان مالیایی)،
?زبان انگلیسی،
?ریاضیات،
?علوم پایه
?سایر موضوعات:
?آموزش دینی اسلامی و احکام اسلامی (مسلمانان)،
?آموزش اخلاقی (غیر مسلمان)،
?فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)،
?موسیقی،
?زبان ماندارین / زبان عربی،
?شنا،
?تربیت بدنی و بهداشت،
?آموزش هنر تجسمی،
?آموزش مدنی،
?مهارت های زندگی،
?مطالعات محلی
?این مدرسه جهت توسعه مهارت ها و استعدادهای مختلف دانش آموزان، طیف گسترده ای از فعالیت های برنامه درسی را ارائه می دهد که در برنامه درسی مدرسه گنجانده شده است:
?سخنرانی و نمایش
?موسیقی(کوبه ای،پیانو / گیتار / ویولن / طبل / برنج و بادگیر)
?ورزش (فوتبال / بدمینتون / نتبال / تنیس روی میز / بسکتبال / هاکی / تکواندو)
?باشگاه ها و انجمن ها (انجمن طبیعت ، زبان و سواد ، هنر و صنایع دستی ، باشگاه موسیقی ، کارآفرین ، شطرنج ، باشگاه فرهنگی و بازی های رومیزی)
#تحلیل:
۱-اداره مدرسه توسط تیمی از مسلمانان، چینی ها و هندی ها اعم ازکادر اداری و آموزشی(مدیر مجتمع چینی ومدیر مدرسه ها مسلمان و چینی و ...)و همسو کردن تمامی فعالیت ها در راستای اهداف مدرسه و همکاری و زندگی مسالمت آمیز، توام با احترام به ارزش های فرهنگی شان درس بزرگی است.
۲- ایجاد موقعیت تربیت اجتماعی برای دانش آموزان(فرهنگ مهمان نوازی،نحوه استقبال، نحوه ارائه و معرفی مدرسه، نحوه پذیرایی و ...) از نکات جالب و آموزنده بود.
۳-برنامه های درسی، تربیتی و ورزشی و فرهنگی مدرسه نشان از نگاه تربیت همه جانبه و متعادل دانش آموزان و فراهم کردن زمینه های شکوفایی استعدادهای دانش آموزان می باشد.
۴- عملیاتی کردن«سهم از مشتری بجای سهم از بازار» یعنی بجای توجه به تعداد بیشتر دانش آموزان، سعی در ارائه خدمات متنوع آموزشی، تربیتی، ورزشی و ... جهت تامین حداکثری نیازهای دانش آموزان داشتند که موجبات صرفه جویی در وقت و انرژی دانش آموزان واولیاء، اشتغال و درآمد مناسب مدرسه می گردد.
*****************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد