کد مطلب:۱-۹۹/۰۱/۲۹
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۳۹?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه:۳۹- ۸۹/۰۴/۰۴
مالزی،کوالالامپور،مدرسه Sapura
چهارم تیرماه۸۹،طبق برنامه، از مدرسه خصوصی هوشمند«Sapura » بازدید کردیم که در اینجا به معرفی کلیات سخت افزاری مدرسه اشاره می کنم:
* تاسیس در ژانویه سال ۲۰۰۶ توسط یک شرکت خصوصی
*در یک فضای مناسب *با امکاناتی از قبیل کلاس های مدرن و مجهز،#استخر،سالن ورزشی چند منظوره از اجرای #کنسرت تا بازی #بستکبال و #والیبال و برگزاری مراسمات
*دارای ۴۸ کلاس با ۱۰۰۰دانش آموز
* داری #کتابخانه و اتاق it تعاملی
#تحلیل:
۱- مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان یک ملت ، در اکثر کشورها نه بعنوان کار اقتصادی، بلکه بعنوان وظیفه و ارزش ملی تلقی می شود که اشخاص حقیقی،حقوقی و شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در این امر مهم، مشارکت،و بخشی از سنگینی بار دولت ها را کم می کنند.
۲- میانگین جهانی مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش حدود ۳۰ درصد می باشد.
۳- ورود بخش خصوصی در دنیا در امر تعلیم و تربیت، عموما با فضاها و برنامه های آموزشی و پرورشی کامل و جامع می باشد که اولیاء را نسبت به ثبت نام در چنین مدارس و سرمایه گذاری آموزشی ترغیب می کند.
۴- راهکارهای«۹-۳-توسعه مشاركت بخشهاي دولتي وغيردولتي در انجام امور مربوط به توليد، چاپ و توزیع مواد و منابع آموزشي در چارچوب سياستهاي آموزش و پرورش با تأکید بر سیاست تولید بسته های آموزشی و سیاست چند تألیفی در کتاب های درسی» و«۴-۹ -تقويت و گسترش مدارس غير دولتي با اصلاح و بازنگري قوانين و مقررات موجود» سند تحول بنیادین، در جهت بستر سازی مشارکت بخش خصوصی در کشورمان می باشد.
۵- در حال حاضر، ۱۶ هزار و ۷۰۰ مدرسه غیر دولتی، ۳۰ هزار مرکز پیش دبستانی غیر دولتی و ۱۵ هزار مرکز غیر دولتی شامل مراکز علمی آزاد و زبان خارجی در کشور عزیزمان که حدود ۱۲درصد کل دانش آموزان را پوشش می دهد،مشغول فعالیت هستند.
۶- ادامه حیات مدارس و مراکز فوق، نیازمند پالایش و استاندارد سازی فضای سخت افزاری،نرم افزاری، طرح و برنامه های آموزشی و پرورشی آنها می باشد.
************************************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد