کد مطلب:۱-۹۹/۰۱/۲۴
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۳۸ ?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه:۳۸-۸۹/۰۴/۰۳
مالزی،کوالالامپور،برجklcc ،موزه علوم
امروز پنج شنبه سوم تیرماه 89،ضمن گشت شهری و صرف ناهار در رستوران تهران، از برج دوقلوی klcc ، و پارک موزه علوم پتروناس واقع در طبقه ششم برج بازدید کردیم.در این پارک موزه، موقعیت های یادگیری متنوعی را در رابطه با موضوعات علوم در حوزه فیزیک،شیمی،زیست شناسی،زمین شناسی و نجوم طراحی کرده بودند،که برای همه مراجعین، بویژه داشن آموزان بسیار جذاب بود.
#تحلیل:
۱- پارک علوم،موزه علوم و یا پارک موزه در اکثر کشورهای پیشرو بعنوان یک موقعیت بسیار جذاب یادگیری برای همه اقشار جامعه بویژه برای کودکان و نوجوانان و علمی بار آوردن جامعه در شهرهای بزرگ طراحی و اجرا میگردد.
۲- «ایجاد موزه و نمایشگاه علم و فناوری در هر یک از شهرستان ها تا پایان برنامه ششم توسعه کشور،به منظور فراهم آوردن زمینه مشاهده و تجربه فزون تر دانش آموزان و عینی تر کردن محتوای آموزشی کتب درسی» و «ایجاد شبکه ای از محیط های یادگیری مانند پژوهش سراها،اردوگاه ها،خانه های فرهنگ،کتابخانه های عمومی،نمایشگاه ها و موزه های تخصصی علوم و فناوری،مراکز کارافرینی،ورزشگاه ها و سایر مراکز مشابه و برقراری تعامل اثربخش مدارس با این محیط ها،با رعایت اصل غنی سازی محیط مدرسه با همکاری سایر دستگاه ها» دو راهکار مهم سند تحول بنیادین می باشد
۳- در این راستا، دو سال پیش، جمعی از دوستان و همکاران که از نزدیک، از چندین پارک علوم کشورهای مختلف بازدید کرده بودیم،طرح جامعی را تحت عنوان «پارک علوم تبریز» آماده کرده ایم که منتظر مشارکت و سرمایه گذاری خیرانه این امر مهم هستیم. امیدوارم که انشالله به همت یاران علم و فرهنگ به این آرزوی فرهنگی شهر و کشورمان نائل آییم.
۴- فرهیختگان علاقمند به مشارکت در این امر علمی فرهنگی می توانند آمادگی خودشان را به اینجانب اعلام فرمایند.(محمودی ۰۹۱۴۳۰۹۹۱۷۵ )
***********************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد