کد مطلب:۱-۹۸/۱۱/۱۱
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۳۲?
✍️#قاسم_محمودی
کد تجربه:۳۲-۸۹/۰۴/۰۲
مالزی،کوالالامپور،مدرسه سری پوتری- هوشمندسازی
هوشمندسازی در مدرسه، بر اساس برنامه ملی آموزش و پرورش مالزی با هدف شخصی سازی آموزش اجرا می گردد. مولتی مدیا ها بصورت متمرکز توسط آموزش و پرورش و با دسترسی اختصاصی دبیران تهیه شده و بصورت تعاملی و بده و بستان در اختیار دانش آموزان در کلاس قرار می گیرد، که دبیران بر حسب فلوچارت تدریس می کنند.
#تحلیل:
۱-هوشمندسازی ابزاری است در خدمت فرایند یاددهی یادگیری، جهت شخصی سازی آموزش و بهره مندی از تکنولوژی آموزشی پیشرفته و خلق یکی از موقعیت های جذاب یادگیری
۲- در صورتیکه هوشمندسازی از صورت ابزار به هدف تبدیل شود،انبار مدارس، تلی از بورد هوشمند،دیتاپروژکتور و ... می گردد و صد البته مدارس کشورهای توسعه نیافته، محل آزمایش ابزارها و دستگاه های مرتبط(اکثرا یکبار مصرف بدون پشتیبانی از شرکت های سازنده) با بحث هوشمند سازی کشورهای صنعتی می گردد که پس از تولید اولیه،خود کشورها حق استفاده از آن را ندارند و کشور ما نیز یکی از بازارهای هدف کشورهای صنعتی می باشد.
۳-مدارس هوشمند،نیازمند مدیران، دبیران و اولیاء هوشمند،آموزش دیده و آشنا به فرهنگ و اهداف هوشمند سازی می باشد که یکی از دلایل شکست بحث هوشمندی مدارس در ایران،غفلت از این امر مهم می باشد.
**************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد