کد مطلب:۹۸/۱۱/۰۴
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۳۱?
✍️#قاسم_محمودی
*روابط بین الملل مدرسه سری پوتری مالزی*
کد تجربه:۳۱-۸۹/۰۴/۰۲
مالزی،کوالالامپور،مدرسه سری پوتری- روابط بین الملل
در وردی مدرسه، که در معرض دید مراجعه کنندگان و دانش آموزان می باشد، در یک تابلو شیشه ای دو عنوان«SCHOOL_LINKAGES#» و«INTERNATIONAL_VISITORS#» که بیانگر روابط بین الملل مدرسه «#سری_پوتری» در قالب مدارس پیوندی و بازدید کنندگان بین المللی می باشد، نصب شده است.
همچنانکه در عکس مشاهده می فرمایید این مدرسه با مدارسی از #فیلیپین، #هند، #اندونزی، #کره_جنوبی و ..روابط خدمات متقابل در حوزه های مختلف آموزشی،پرورشی و ... دارند. در بخش بازدید بین المللی نیزدر زمان مراجعه و بازدید ما، چنانچه در تابلو ذکر شده هیات هایی از #تایلند، #سنگاپور، #هند، #استرالیا و#ایران(بازدید ۴۰ مدیر از #جمهوری_اسلامی_ایران۲۳ژوئن ۲۰۱۰)بازدید کرده بودند یا قرار بود بازدید کنند.
#تحلیل:
۱- مدرسه ای که به دنبال تقویت متوازن هویت انسانی(جهانی)، ملی و مذهبی خود می باشد لاجرم باید جهانی بیاندیشد و این امر امکان پذیر نیست مگر با دیدن یا خواندن جهان و ارتباط با مدارس دیگر جهان
۲- رصد کردن تحولات نظام آموزش و پرورش و تحولات درحوزه علوم تربیتی در سطح منطقه،جهان اسلام و بین الملل و بومی سازی تجربیات و یافته های مفید آنها و بهره مندی آگاهانه از آنها در چارچوب نظام معیار اسلامی(راهکار۹-۱۱سند تحول بنیادین) یکی از الزامات اموزش و پرورش و مدرسه داری خوب می باشد.
۳-پیوند با مدارس دیگر جهان با عناوین مختلفی(در آمریکا مدارس دوقلو،در اروپا مدارس خواهر خوانده و در شوروی سابق مدارس برادر خوانده) جهت تبادل تجربیات،بهره مندی از امکانات متقابل،اجرای پروژه های مشترک،صلح و دوستی و ... در جریان هست. که البته بیشتر با عنوان «مدارس خواهر خوانده» نامیده می شوند.
۴- هدف از گسترش طرح پیمان خواهرخواندگی شهرها و یا مدارس، به تلاش واداشتن افراد و سازماندهی گروههای مختلف جامعه برای کاهش درگیری ها در جهان بود چرا که در تصورات جهانی ارتباط عاطفی دو خواهر حتی در شرایط اختلافات و درگیری های خانوادگی نیز همچنان تداوم یافته و موجبات آشتی طرفین را فراهم می آورد.
**********************************
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد