کد مطلب:۱-۹۸/۰۸/۱۷
?یک عکس، یک خاطره، یک تحلیل-۲۵?
✍️#قاسم_محمودی
?برنامه های مدرسه اولوسوی ترکیه در رابطه با فارغ التحصیلان?
کد تجربه:۲۵-۸۸/۰۹/۰۳
در ادامه سوال و جواب در جلسه معارفه مدرسه، از برنامه های مدرسه در رابطه با فارغ التحصیلان پرسیده شد که چنین بیان کردند:
با توجه به اینکه ما مسئول فارغ التحصیلان داریم،از طرف مسئول فارغ التحصیلان در هر هفته، حداقل ۲ بار با فارغ التحصیلان تماس گرفته می شود در هر نقطه ای از جهان باشند(چه داخل ترکیه و چه خارج ترکیه)
مراسم های مختلفی داریم،به محض اینکه از دانشگاهی قبول می شود با توجه به ارتباطاتی که داریم سعی می کنیم با ایشان ارتباط گرفته و نسبت به دانشگاه مربوط و نحوه حل مشکلاتشون راهنمایی کنیم .اگر مشکل خاصی مانند خوابگاه دارد برایش حل می کنیم.
مراسم های خاصی داریم کلوپهای خاصی داریم سعی می کنیم فارغ التحصیلان در این کلوپ ها شرکت کنند فرقی نمی کند در ترکیه باشند یا در ژاپن،روسیه ویا آمریکا و...احوالشان در هفته ۲ بار پرسیده می شود.
#تحلیل:
۱- در نگاه اول برای حقیر نیز مطلب فوق(ارتباط ۲بار در هفته) اغراق آمیز بود ولی نظر به تحولات بعدی ترکیه(جریانات سیاسی اردوغان و گولن) اهمیت این ارتباطات برایم روشن شد.
۲- ایجاد تشکیلاتی به نام کانون فارغ التحصیلان و حفظ ارتباطات فکری و معنوی به جهت اهداف دراز مدت مدرسه و پیگیری آن و ایجاد تعلق خاطر و حمیت قسمتی از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد
۳- فارغ التحصیلان مدرسه بعنوان امتداد مدرسه در دانشگاه ، جامعه و جهان می تواند پیاده کننده اهداف عالی مدرسه باشند.
۴- فارغ التحصیلان، می تواند یکی از منابع تامین نیروی انسانی اعم از آموزشی و اداری مجموعه مدارس باشد که شناخت کافی و تعلق خاطر خاصی نسبت به مدرسه دارد و با انگیزه و تعهد مضاعفی می توانند در خدمت مدرسه باشند.
۵- یکی از ضعف های سیستم دانش جویان بورسیه ای و غیر بورسیه ای ما در دانشگاه های جهان عدم ارتباط عاطفی و تشکیلاتی با این عزیزان می باشد که ۲ ، ۴ یا ۶ سال به امان خدا می سپاریم و در این ایام کمک حال معنوی و مادی این عزیزان نیستیم که یکی از دلایل خروج نخبگان از کشور و عدم بازگشت و یا تغییر هویت، می تواند این امر مهم باشد.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد