تجربه:۱۰-۸۸/۰۹/۰۲
ترکیه،آنکارا،مدرسه سامان یولی
نویسنده: قاسم محمودی
...مسئول المپیاد مدرسه یکی از مسئولانی بود که برنامه های مدرسه در حوزه المپیاد را برای همسفران توضیح دادند:
?مدرسه در المپیاد ها کارهای زیادی انجام داده و در ترکیه و در مسابقات بین المللی نیز مقامهای بسیار مهمی را با اخذ مدال های مختلف بدست آورده است.
?شرکت در المپیادها را از سال ۱۹۹۰شروع کردیم و حدود ۳۵ مدال ملی و ۱۵۰مدال بین المللی داریم و موفق ترین مدرسه در بخش المپیاد هستیم.
?۱۲نفر از المپیادی ها را با خودم همراهی کردم و داریم با بچه ها کار می کنیم.لازم بذکر است فقط یک المپیادی می تواند به المپیادی ها یاد بدهد
?فارغ التحصیلان المپیادی پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاههای معتبر دنیا به ترکیه باز می گردند و به تدریس و تحقیق و ارائه خدمات علمی در دانشگاههای ترکیه مشغول هستند
?نحوه انتخاب المپیادی مدرسه به شرح زیر است:
۱-معرفی دانش آموزان مستعد المپیادی توسط دبیران و سایر کارکنان
۲-انتخای ارجحیت ها توسط دانش آموزان در رشته های مختلف
۳-اجرای یازده آزمون برای تشخیص المپیادیها و آزمایشگاه(هوش،حافظه،ریاضی،فیزیک،شیمی،زیست و...)
۴-شروع آموزش و کار با بچه ها از تابستان و طول سال و اینکه المپیادی ها اگر لازم باشد بایستی در خوابگاه اقامت کنند.
#تحلیل:
۱-شاخص های مدارس موفق در حوزه آموزش را در ۴ مقوله مهم "میانگین معدل کتبی امتحانات نهایی ، مسابقات و جشنواره های پژوهشی از قبیل خوارزمی،میزان قبولی از دانشگاه های معتبر و همچنین المپیاد"می توان بیان کرد.
۲-المپیاد نیازمند طراحی ساختار مناسب در مدرسه،طراحی آموزش ویژه و استفاده از مربیان کاربلد که خودشان تجربه المپیادی را دارند،می باشد.
۳-مشاوره دانش آموزان المپیادی امر بسیار ظریف و مهم می باشد که نیازمند مراقبت ویژه و ارائه برنامه مطالعاتی خاص که هم بتوانند از عهده تکالیف عادی مدرسه،کنکور بیایند و هم در المپیاد موفق باشند.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد