مشاوره و موفقیت

⏭نقشه راه موفقیت تحصیلی/37⏭

     ✍️#قاسم_محمودی

   🌺 مشاوره و موفقیت 🌺

مشاوره، اقدام حمایت ­گرانه بر پایه علوم روانشناختی و بر اساس صلاحیت­ های عمومی و حرفه ­ای است که دانش ­آموزان رو در رابطه با نحوه مطالعه، برنامه ­ریزی، ارزیابی، مدیریت روحی و روانی و ... راهنمایی، حمایت و مشورت می­ده. اکثر مدارس با به کارگیری افراد متخصص، متعهد و با تجربه و علاقمند، این حمایت اساسی رو از شما عزیزان به عمل می­آرن. نکته ­ای که در سال­ های پایانی متوسطه دوم به ویژه در سال دوازدهم اتفاق می­افته، اینه که همه دوست دارن به شما مشاوره بدن و ناجی شما باشند.

آره آقا هنوز امتحاناتم تموم نشده، جعبه جاودیی تلویزیونی، فک و فامیل، بروشورهایی در مدرسه و... همه میخوان منو موفق کنن.

 و البته شما نیز خیلی علاقمندید که از نظرات و مشاوره دیگران بهره ببرید.

حالا چه اشکالی داره آقا؟ آدم میتونه از همه بشنوه و بهره ببره.

این کار باعث ارائه راه­کارهای مختلف با نگاه­ های متفاوت می­شه (که البته هر کس بر اساس نظر خودش، درست مشاوره می­ده) و شما رو دچار سردرگمی و در نتیجه استرس و اضطراب می­کنن و شما بین برنامه مدرسه، مشاور مدرسه و نظرات سایرین دچار شک و تردید می­شین و بعضاً هم خودتون رو فریب می­دید. اگر مدرسه از شما پیگیر برنامه بشه، می­گین که من بر اساس برنامه مشاور بیرونیم عمل می­کنم و وقتی مشاور بیرونی پیگیر نتایج شماست، می­گید برنامه ­های مدرسه نمی­گذاره به برنامه شما برسم. 

خخخ

بنابراین بهترین مشاور شما، همون مشاور مدرسه هست که نسبت به برنامه­ های مدرسه و اهدافش کاملاً آشناست و همچنین روحیات و شخصیت شما را بلده. اما اگر خواستین مشاور بیرونی داشته باشین با مشورت مدرسه، به دنبال چنین مشاوری باشید:

  • داشتن اطلاعات کافی روانشناختی در حوزه روانشناسی رشد، انگیزش، شخصیت و ... .
  • داشتن تخصص فنی در رابطه با روش­ ها و شیوه­ های صحیح مطالعه دروس، ارزشیابی، برنامه­ ریزی و ... .
  • اشراف کامل بر دروس، سرفصل­ ها و نحوه مطالعه و انجام تکالیف آنها.
  • شناخت کافی و لازم از دانش­ آموز و خانواده ایشان (توانمندی­ ها، استعدادها، علایق و روحیات، عادت­ ها، سبک یادگیری، تیپ شخصیتی)
  • مشورت به دانش ­آموز در تنظیم برنامه مناسب با در نظر گرفتن سبک یادگیری، برنامه هفتگی و برنامه آزمون­ های آزمایشی مدرسه.
  • کمک به دانش­ آموز در شناخت نقاط قوت و ضعف خود، برنامه مطالعه و نحوه مطالعه دروس و آزمون­ های آزمایشی و ارائه راه حل جهت انتخاب دانش­ آموز.
  • همراهی دانش­ آموز جهت رسیدن به هدف نهائی با رصد دقیق و به موقع میزان پیشرفت تحصیلی در زمان ­های کوتاه و پیوستۀ مشخص و ارائه بازخورد و راه­ کارهای لازم جهت بهبود نتایج.
  • پیگیری هدفمند و هماهنگی عوامل دخیل در موفقیت دانش ­آموز اعم از عوامل مدرسه، معلمین و خانواده

آیا رتبه ­های برتر هم  از مشاوره بهره بردن؟

  • ابوالفضل حاجی محمدحسین کاشی (رتبه1 ریاضی99): اول از همه، برای برنامه‌ریزی. من واقعاً با برنامه‌ریزی مشاورمان جلو می‌رفتم. ثانیاً به منظور آشنایی با منابع خوب برای تست زدن، از راهنمایی‌های ایشان استفاده می‌کردم؛ چون با کتاب‌های مختلف آشنا بودند، و در نهایت، برای وقت‌هایی که مشکل موردی پیش می‌آمد از ایشان کمک می‌خواستم؛ برای مثال، وقتی در یک درس نتیجه نمی‌گرفتم یا مدتی بود که حال خوشی نداشتم، سراغشان می‌رفتم؛ البته پی‌گیر بودن مشاور هم می‌تواند در این مسیر کمک کننده باشد؛ هر چند که من خودم برنامه‌ام را جلو می‌بردم.
  • ایزدمهر احمدی نژاد (رتبه 1 تجربی98): خیلی از نکاتی که مشاوران به من یاد‌آوری کردند برایم مفید بود.
  • سیدشایان شجاعی (رتبه 8 تجربی97): من خودم به مشاوره تحصیلی اعتقاد زیادی داشتم؛ این که بدانم چگونه باید آرامش و تمرکز خود را بالا ببرم تا بازده مطالعه افزایش یابد، در موفقیتم تاثیر‌گذار بود. به دانش‌آموزان توصیه ­می‌کنم حرف‌های مشاور و رتبه‌های برتر کنکور را شخصی‌سازی و روش درس خواندن مختص به خود را ابداع کنند.
  • محمد کاظم فقیه خراسانی(رتبه2 ریاضی96): از مشاور مدرسه کمک گرفتم و سعی می‌کردم که طبق برنامۀ مشاور جلو بروم؛ چون نمی‌خواستم ریسک کنم و معتقد بودم که او اطلاعات دقیق‌تری دارد و خودم را پای‌بند به اجرای برنامۀ مشاور می­کردم؛ در ضمن، هر وقت نگران یا مضطرب می شدم، مشاور آرامم می­کرد.

مرکز مشاوره تحصیلی محمودی 09143099175)

*****************************************************

  • مشاوره و موفقیت
  • نقشه راه موفقیت تحصیلی
  • خصوصیات مشاور خوب
  • مشاوره تحصیلی
  • مرکز مشاوره
  • مرکز مشاوره تحصیلی محمودی
  • قاسم محمودی
  • شریک تجربه دیگران

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp