رسانه و سرگرمی

کد مطلب:۱-۹۹/۰۶/۳۱

       ❇️مشاغل ۱۰ سال آینده-8❇️

           ? رسانه و سرگرمی?

رسانه‌های جمعی در قرن بیستم به ابزاری اساسی برای برقراری ارتباط تبدیل شده‌اند و تأمین بیشترین اطلاعات ممکن برای مردم درباره آنچه در جهان رخ می‌دهد، هدف اصلی آن‌ها بود. این نقش در قرن بیست و یکم در حال تغییر است و محدود کردن جریان اطلاعات را ممکن می‌سازد. منابع رسانه‌ای در پاسخ به این تغییر به‌تدریج از منبع خبری صرف بودن فاصله می‌گیرند و با اعمال فیلترهای قدرتمند، شفاف‌سازی پیام‌های مهم و کمک به فرد جهت آشنایی با دستور کارها مسیر جدیدی را برای انتقال اطلاعات در پیش می‌گیرند. حتی امروزه کاربر می‌تواند خوراک ورودی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کند که صفحه مشخصی را مطالعه کند یا با استفاده از نرم‌افزارهای خاص اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کند. البته ساده‌سازی این تنظیمات به‌گونه‌ای که کاربر به‌راحتی بتواند آن‌ها را انجام دهد جزو مطلوب‌های دنیای دیجیتالی است. کاربران در آینده قادر خواهند بود تا جریان اطلاعاتی خاص خود را تنظیم و اصول ویرایشی خاص خود را بر آن اعمال کنند. این دنیای نوین رسانه که علاوه بر خبررسانی در حوزه سرگرمی نیز فعال است مشاغل نوینی را می‌طلبد.

✳️ویرایشگر گردآورنده محتوا (Content aggregator editor):  

مدیریت مجاری اطلاعاتی و گزینش محتوای سازگار با انتظارات کاربر از وظایف این فرد است که از طریق تنظیم موتورهای جستجو و نرم‌افزارهای گردآوری و پردازش اطلاعات محقق می‌شود. این شغل نیز هم‌اکنون وجود دارد، اما با گسترش رسانه‌های گروهی شخصی نیاز به آن در آینده رشد خواهد کرد.

✳️طراح عاطفی (Emotion designer):

این فرد با استفاده از مجاری اطلاعاتی جدید، شامل مسیرهای که مغز کاربر را هدف قرار می‌دهند، برای محتوا پس‌زمینه عاطفی ایجاد می‌کند. به عیارت دیگر، این طراح محرک‌های اندام حسی را کنترل می‌کند تا احساسات و عواطف ضروری برای کاربر در زمان استفاده از محتوا را ایجاد کند.

✳️کارورز بازی (Game practitioner):  

این متخصص سازمان دهنده، خالق و راهنمای دنیای بازی در فضاهای واقعی و مجازی است. امروزه مسابقات شهری، از رانینگ سیتی تا کلاستروفوبیا که برای مکان‌های محدود طراحی‌شده است محبوبیت دارند. همچنین بازی‌های واقعیت جایگزین نیز پدید آمده‌اند که در آن‌ها مرز میان بازی و زندگی واقعی بسیار مبهم است. این نوع از بازی‌ها در آینده گسترش خواهند یافت و طراحان فضاهای موردنیاز این بازی‌ها نیز سرشان شلوغ خواهد شد.

✳️آرایشگر اطلاعات (Info stylist):

آرایشگری در دنیای واقعی محبوبیت زیادی دارد، اما این تخصص به گزینش اطلاعات و نحوه ارائه آن به‌گونه‌ای که با نیازهای کاربر خاص تطابق داشته باشد مربوط می‌شود. در آرایشگری اطلاعات جریان محتوا به‌صورت گزینشی از اطلاعات توصیه‌شده، بر اساس نواحی جغرافیای خرید، به کاربر عرضه می‌شود. نواحی جغرافیایی خرید با استفاده از درخواست‌های جستجو یا علایقی که در پروفایل شبکه اجتماعی کاربر مشخص‌شده است، تعیین می‌شود. این کار عموماً با استفاده از الگوریتمی که شخص برای مقاصد خودش ایجاد کرده است، از بیرون انجام می‌شود. در آینده تمنای مردم برای ایجاد چنین جریانی برای خودشان و توسط خودشان افزایش خواهد یافت و تقاضا برای الگوریتم‌های مشابه را بیشتر خواهد کرد و درنتیجه یا باید خود آرایشگر اطلاعاتی خود باشند یا از متخصصی در این زمینه کمک بگیرند.

✳️پلیس رسانه (Media policeman):

پلیس رسانه نوعی مجری قانون در فضای رسانه است. او از طریق پایش منابع رسانه به‌صورت شخصی و یا با استفاده از نرم‌افزارهای خاص تخلف‌ها را شناسایی خواهد کرد. این وظیفه هم‌اکنون نیز توسط نهادهایی در کشورهای مختلف انجام می‌شود. بااین‌وجود، در آینده به دلیل افزایش استفاده نادرست از اطلاعات و جنایات سایبری به شغلی مجزا تبدیل خواهد شد.

✳️طراح نرم‌افزار رسانه (Media software designer):

این متخصص با همکاری روانشناسان، زبان شناسان و مهندسان به خلق ابزار نرم‌افزاری برای یافتن، پردازش و توزیع اطلاعات بر روی اینترنت می‌پردازد.

✳️تولیدکننده عرصه معنا (SEMANTIC FIELD PRODUCER):  

مسئول شکل‌دهی نوعی جهان‌بینی عمومی که بر اساس آن جریان‌های رسانه‌ای که او کنترل می‌کند خلق خواهند شد. این متخصص گزینشگرهای محتوایی آر کنترل می‌کند که در چهارچوب نوعی جهان‌بینی فرضی جریان‌های اطلاعات را برای کاربران ایجاد می‌کنند و تنظیمات ربات‌های رسانه‌ای را در سطح بالا انجام می‌دهد.

✳️معمار واقعیت مجازی (VIRTUAL REALITY ARCHITECT):  

متخصص طراحی راه‌حل برای کار، مطالعه و اوقات فراغت در واقعیت مجازی. او بر اساس پارامترهای بیولوژیک و فیزیولوژیک کاربر نرم‌افزار و سخت‌افزار طراحی می‌کند.

✳️طراح دنیای مجازی (VIRTUAL WORLD DESIGNER):

این فرد خالق مفاهیمی نظیر، فلسفه، قوانین طبیعی و اجتماعی، تعاملات اجتماعی و استانداردهای اقتصادی، چشم‌انداز، معماری، حواس، حیوانات و دنیای اجتماعی برای جهان‌های مجازی است.

?منبع:مشاغل آینده تا افق ۲۰۳۰، مدرسه تعالی رویای آینده وابسته به اندیشکده صنعت و فناوری

 

  • رسانه و سرگرمی
  • مشاغل آینده

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp