کد مطلب:۱-۹۹/۰۵/۰۶
❇️مشاغل ۱۰ سال آینده-5❇️
?فرهنگ و هنر?
فرهنگ یکی از قدیمیترین فضاهای خلاقیت بشری است ولی بهتدریج به امتیاز انحصاری دایره محدودی از متخصصان محدود شده است. با توجه به عملیات روتینی که توسط ماشینها انجام میشود، افراد بیشتر و بیشتری درگیر فعالیتهای خلاقانه و تولید کارهای هنری خود خواهند شد. مشاغل دارای آینده روشن در این حوزه عبارتاند از:
?ارزیاب هنری (ART APPRAISER):
اگرچه بحث ارزیابی آثار هنری همیشه وجود داشته است، اما به دلیل ظهور فناوریهای نوین و افزایش پیچیدگیهای هنری نیاز به این تخصص ضروریتر شده است. متخصص این شغل قادر است اشکال نوین کارهای هنری متشکل از عناصر ناهمگون را ارزیابی کرده و پیچیدگی و یا شکنندگی آنها را موردتوجه قرار دهد. آثار هنری علمی، و آثار هنری و یا اجراهای خیابانی نمونههایی از این پیچیدگی هستند که نیاز به ارزیابی هنری دارند.
?سرپرستی هنرهای جمعی (COLLECTIVE ART SUPERVISOR):
افزایش پیچیدگی و امکان بهکارگیری عناصر گوناگون علمی و یا دیجیتالی در آثار هنری و گسترش ابعاد این آثار باعث شده است تا تیمهای گستردهتری برای خلق برخی از این آثار نیاز باشد. وظیفه این شغل برپا کردن تیمهای هنری برای انجام پروژههای خلاقیتی خاص است. این تیمها ممکن است متشکل از هنرمندان حوزههای مختلف، دانشمندان، طراحان نرمافزار و افراد حرفهای از سایر حوزهها باشد.
?مربی حالت خلاق (CREATIVE STATE TRAINER):
متخصص پرورش و ایجاد تناسب ذهنی که به هنرمندان کمک میکند تا وارد حالت فلو (جذب شدن کامل فرد در کاری که در حین انجامش است) و سایر حالاتی که مشخصه افزایش خلاقیت هستند، بشود. این مربی در توسعه آگاهی نیز درگیر است. زیرا یکی از مهمترین چالشها برای فرد هنرمند تأمل مستمر بر روی واقعیت است. افزایش گسترده تمرکز شرکتها بر خلاقیت و نوآوری، افزایش زمان آزاد انسانها به دلیل ظهور زندگی دیجیتالی و از سوی دیگر تنوع حوزههای هنری و پیچیدگیهای مربوط به آن باعث میشود تا هنرمندان و خلاقان بیشتری برای آینده نیاز باشند و این افراد به مربی نیاز خواهند داشت.
?معلم خصوصی توسعه ظرافت طبع (PERSONAL AESTHETIC DEVELOPMENT TUTOR):
فرد شاغل در این حرفه برای کاربر مسیرهای فردی تعامل با آثار هنری را ایجاد میکند. او دانش بسیار خوبی در خصوص محیط فرهنگی دارد و برنامههای توسعه ظرافت طبع را بر اساس سلیقهها، نیازها و فرصتهای مشتری طراحی میکند.
?هنرمند علمی (SCIENCE ARTIST):
این فرد دادههای علمی و دانش را در کارهای خلاقانه و هنری به کار میگیرد. هنر علمی تنها توسط افراد مورداستفاده قرار نمیگیرد، بلکه نهادهای آموزشی نیز از آن استفاده میکنند. برای مثال دانشگاه MIT مرکزی خاص خود با نام مرکز علم، هنر و فناوری دارد. این شیوه از فعالیتهای هنری و خلاقانه رو به رشد است.
?منبع:مشاغل آینده تا افق ۲۰۳۰، مدرسه تعالی رویای آینده وابسته به اندیشکده صنعت و فناوری
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد