کد مطلب:۱-۹۷/۰۸/۲۳
?برای بروز رفتارهای خوب برنامه ریزی کنید?
برنامه ریزی برای ایجاد زمینه هایی که دانش آموزان بتوانند رفتارهای خوب از خود نشان بدهند دو عامل مهم *پیشگیری+کاهش رفتار نامناسب*را در حالت تعادل نگه می دارد.
دانستن شیوه های پیشگیری رفتارهای نامناسب در کارایی شما نقش مهمی دارد.بنابراین تلاش به منظور بهبود و گسترش ایده هایتان در این زمینه بسیار با ارزش است.
رفتارهای مناسبی را که می توانید در مقابل رفتارهای نامناسب دانس آموزان داشته باشید مشخص کنید.
حداقل توجه ممکن را معطوف رفتار نامطلوب کنید.به این معنا که به جای ذکر رفتار نامناسبی که مایلید از دانش آموز سر نزند او را به سوی رفتار مناسب هدایت کنید:مجید!از تو می خواهم به تابلو نگاه کنی و به درس گوش بدی.متشکرم.*
این جمله کوتاه تر و موثر تر از این است که بگویید:مجید چرا همه ش پشت سرت رو نگاه می کنی؟وقتی من درس می دم نباید حرف بزنی،باید گوش بدی.*
?نکته مهم:
به جای اینکه روی اشتباه دانش آموز تمرکز کنید،او را به سوی انتخاب رفتار مطلوب هدایت کنید.
?هوک و واس،مدیریت رفتار با دانش آموز،انتشارات رهنما
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد