کد مطلب:۱-۹۷/۰۸/۲۱
?نگرش دانش آموز به کارآمدی علوم?
?تیمز برای سنجش نگرش دانس آموزان به علوم،شاخص باور به کارآمدی در علوم را ساخت و به کار گرفت،این شاخص برپایه باور دانش آموزان برای حل مسایل زیر ساخته شد که شامل:
?آلودگی هوا
?آلودگی آب
?تخریب جنگل ها
?گونه های در معرض خطر
?آسیب به لایه ازن
?مسایل ناشی از کارخانه های برق اتمی
?به طور میانگین در همه کشوراا،درصد بسیاری از دانش آموزان مدارس موفق اعلام کرده اند که علوم می تواند به حل مسائل محیط زیست جهانی کمک کند
?بیشترین سطح باورمندی اعلام شده(۷۷درصد)از سوی دانش آموزان آمریکایی و کمترین مربوط به دانش آموزان مدارس کمتر موفق ایران است.
?کشورهای دارای بیشترین تفاوت معنادار: آمریکا،سنگاپور،رومانی،استرالیا،چک،ایران
?کشورهای دارای کمترین تفاوت معنادار:هلند،اتریش،لیتونی،ژاپن
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد