کد مطلب:۱-۹۷/۰۸/۰۷
?نکرش دانش آموز به علوم?
?نگرش نقش سازنده ای در انتخاب های شخص دارد،نگرش ممکن است بن مایه انگیزش باشد.نگرش مثبت به یک رخداد شی و موضوعی می تواند شخص را متقاعد کند که به سمت آن کشیده شود.بسیاری از برنامه های درسی تلاش می کنند به صورت پنهان یا آشکار،فعالانه بر نگرش دانش آموزان اثر بگذارند و آنان را به سوی محتوای برنامه درسی جلب کنند.نگاه دیگر آن است که دانش آموزانی که به یک موضوع نگرش مثبت دارند،حتی علاقمند می شوند به جز درس های اصلی در مدرسه،خارج از مدرسه هم به مطالعه منابع اضافی بپردازند.
?از دانش آموزان در خصوص لذت بخش یا خسته کننده بودن علوم پرسش شد. روی هم رفته،بیشترین درصد نگرش مثبت به علوم به دانش آموزانی اختصاص دارد که در مدارس موفق تر تحصیل می کنند.
?کشورهای دارای بیشترین تفاوت معنادار:ایرلند،بلژیک،هنگ کنک،نروژ،اسکاتلند
?کشورهای دارای کمترین تفاوت معنادار:اسلونی،مجارستان،لتونی،لیتوانی،چک
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد