کد مطلب:۱-۹۷/۰۷/۲۵
?شروع و پایان خوبی داشته باشید?
نحوه شروع و تمام کردن درس بخش مهمی از مدیریت موثر رفتار را تشکیل می دهد زیرا با این کار جو و فضای درس همان روز و روز بعد را از قبل مشخص می کنید.
?وقتی وارد کلاس می شوید،با لبخند به دانش آموزان سلام کنید.
?همیشه از قبل خودتان را برای انجام فعالیت هایی که مناسب کلاس باشد آماده کرده و آنها را لیست کنید تا در زمان های مناسب دانش آموزان بتوانند آنها را انجام دهند.با این کار یک فضای مثبت اجتماعی و کاری ایجاد می کنید. این کار برای دانش آموزانی که به سختی می توانند سرجایشان آرام بنشینند یا آنهایی که معلم را به مبارزه دعوت می کنند واقعا ارزشمند است.
?در آخر درس چنانچه کلاس مطلوبی داشته اید،به دانش آموزان بگویید که از هم صحبتی و درس دادن به آنها لذت برده اید.
?روی فعالیت های خوب و موفقیت آمیز دانش آموزان در آنروز تاکید کنید و به مواردی که در آن پیشرفت خوبی نداشته اند نپردازید.
?اگر معلم دبستان هستید،هنگام خارج شدن دانش آموزان بهتر است نزدیک در کلاس بایستید و هر بار اجازه بدهید دو یا سه نفر از کلاس خارج شوند.با این کار به آنها کمک می کنید تا به سلامت از راهروهای شلوغ بگذرند.
?و دست آخر اینکه:
?وقتی دانش آموزان دارند از کلاس بیرون می روند،به هر کدام جمله مثبتی بگویید،حتی یک لبخند و خداحافظ هم بی تاثیر نیست.?
?هوک و واس،مدیریت رفتار با دانش آموز،انتشارات رهنما