کژ رفتاری جدی دانش آموزان

کد مطلب:۱-۹۷/۰۷/۲۳

    ?کژ رفتاری جدی دانش آموزان?

?جو اجتماعی مدرسه بیشتر سمت و سوی روان شناختی دارد،جو اجتماعی مدرسه متاثر از نوع رفتارهایی است که از سوی معلمان و دانش آموزان نشان داده می شود.براساس همین رفتارهاست که کیفیت فضای احتماعی مدرسه تعیین می شود.نوع رفتارهای دانش آموزان،معلمان و کارکنان مدرسه ارزش های مشترکی را بنیان می گذارد(اونز،۱۹۹۱).

?جو اجتماعی مدرسه جنبه های مختلفی دارد.توافق عام بر این است که فضای مثبت مدرسه،آیینه ای از احترام به یکایک دانش آموزان و محیطی امن و منظم برای یادگیری است.فضای اجتماعی مدرسه،در مطالعه تیمز همین سه متغییر مورد اشاره در پیش را در بر می گیرد.پژوهش ها موید آن هستند که،محیط ایمن و منظم برای یادگیری بر رفتار و عملکرد تحصیلی دانش آموزان آثار مثبتی دارد(ویچلر،۱۹۹۳).

?جو اجتماعی مدرسه دارای دو شاخص اساسی است:

?کژرفتاری جدی دانش آموز

?تخطی های مقرراتی

?از مدیران مدارس در خواست شد فراوانی رفتارهای ناپسند دانش آموزان را که متوجه اشخاص یا اموال دیگران است،مشخص کنند.رفتارهای ناپسند،مواردی چون ایجاد اختلال در کلاس،تقلب،ناسزا گویی،تخریب اموال عمومی،دزدی،فحش به دیگران یا سو استفاده کلاسی از دیگران و آسیب زدن به دیگران را در بر می گیرد.

?در مطالعه تیمز ،اگر چه بیشتر مدیران مدارس کمتر موفق اعلام کرده اند که با کژ رفتارهای دانش آموزان درگیر بوده اند،ولی در بسیاری از کشورها تفاوت معناداری میان مدارس موفق تر و کمتر موفق دیده نمی شود.

?کشورهای دارای بیشترین تفاوت معنادار:هنک کنگ،کانادا،قبرس

?کشورهای دارای کمترین تفاوت معنادار:کره،لیتوانی،سوئد،ایران

?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت

  • کژ رفتاری
  • کژرفتاری جدی دانش آموزان
  • جو اجتماعی مدرسه
  • تخطی های مقرراتی
  • تیمز
  • مطالعات تیمز
  • محرم نقی زاده
  • محرم آقازاده

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp