کد مطلب:۱-۹۷/۰۷/۱۶
?تعداد دانش آموزان کلاس?
?پژوهش های زیادی موضوع تعداد دانش آموزان کلاس و همبستگی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با آن را مورد توجه قرار داده اند،سنتز پژوهشی مبتنی بر بررسی های تجربی نشان می دهد که درک عامه بر آن است که دانش آموزان در کلاس هایی که تعدادشان کمتر است،بهتر عمل می کنند(کلاس و اسمیث،۱۹۷۸).
?با این همه،داده هایی که از پژوهش های بزرگ مقیاس به دست آمده است نشان می دهند که نتایج،آنچه را که باور عامه وجود دارد،تایید نمی کنند،برای مثال،داده های تیمز کره نشان می دهد جایی که تعداد دانش آموزان در کلاس به صورت هنجار در آمده است،در آن ها پیشرفت تحصیلی متوسط به بالا دیده می شود.
?همچنین،مطالعه تیمز نشان می دهد که در بسیاری از کشورها.سهم بیشتری از پیشرفت تحصیلی متعلق به کلاس هایی است که جمعیت دانش آموزی زیادی دارند.
?با این همه،نباید این نتایج را برای کلاس های کوچکی که به قصد آموزش های ترمیمی و جبرانی در نظر گرفته می شوند،تعمیم داد.
?کلاس پرجمعیت در هر کشور بر اساس میانگین کشوری مورد قضاوت می گیرد(برای مثال،۱۵ نفر در ایسلند و ۴۶ نفر در کره).
?به طور میانگین،۷۹ درصد از دانش آموزانی که پیشرفت زیادی داشتند متعلق به کلاس های پرجمعیت در مدارس موفق تر هستند.
در بلژیک،هلند و هنگ کنک دست کم ۸۰درصد از دانش آموزان در کلاس هایی بوده اند که جمعیت آن ها از حد میانگین بیشتر بوده است.در لیتوانی و کره همه دانش آموزان موفق در ریاضی در کلاس های درس پرجمعیت بوده اند.
?کشورهای دارای بیشترین تفاوت معنادار:بلژیک،هلند،هنک کنگ،کره
?کشورهای دارای کمترین تفاوت معنادار:آمریکا،سنگاپور،رومانی
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد