کد مطلب:۱-۹۷/۰۶/۲۷
?فراوانی تکالیف خانه?
?نقش تکلیف خانه دانش آموزان به طور قابل ملاحظه ای از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.
?در بیش از نیمی از کشورهای عضو مطالعه تیمز،درصد بسیاری از دانش آموزان گزارش کردند که آنان روزانه به انجام تکالیف خانه علوم ،ریاضی و موضوعات درسی دیگر می پردازند.
?۸۷ درصد از دانش آموزان سنگاپور اعلام کردند که هر روز تکالیف خانه علوم و ریاضی دارند و بر عکس سنگاپور،دانش آموزان ژاپنی،تکالیف کمتری را در خانه انجام می دهند.
?در حدود یک سوم از کشورها،درصد دانش آموزانی که گزارش کرده اند بطور روزانه تکلیف خانه انجام می دهند به طور معناداری در مدارس کمتر موفق،پایین بوده است.در این کشورها،بیشترین تکلیف را برای دانش آموزانی در نظر می گیرند که موفقیت تحصیلی بیشتری دارند.
?کشورهای دارای بیشترین تفاوت معنادار:استرالیا،ایرلند،هنگ کنک،آمریکا
?کشورهای دارای کمترین تفاوت معنادار:اسلونی،بلژیک،کره،ایران،لتونی
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد