کد مطلب:۱-۹۸/۱۲/۰۵
⏮به دانش آموزان درباره تلاششان برای کسب دانش بازخورد بدهید⏭
وقتی موفقیت بر اساس رقابت دانش آموزان با دیگران تعریف شود همیشه عده کمی موفق خواهند بود و از موفقیت شان لذت خواهند برد.در مقابل هر وقت، موفقیت بر اساس سطح پیشرفت شخص تعریف شود، همه موفق خواهند بود؛ هر کس به اندازه تلاشش.
برای تعریف سطح پیشرفت می توان دو راه برگزید:
۱- سنجش سطح پیشرفت در هنگام ورود به کلاس یا شروع واحد یادگیری
۲- سنجش سطح پیشرفت یادگیرنده در پایان کلاس یا پایان واحد یادگیری
استفاده از انواع ابزارهای ارزشیابی از قبیل پیش آزمون و پس آزمون، کارنما، توان نما، ... برای یادگیری و ارزشیابی به مثابه یادگیری امکاناتی هستند که معلمان می توانند از آن ها برای نشان دادن سطح پیشرفت یادگیرنده بهره بگیرند.
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد