کد مطلب:۱-۹۸/۱۰/۰۹
⏮ راستی ! کلاس درس ما چگونه است؟⏭
تنی چند پژوهشگران و معلمان برجسته از آلمان،ژاپن و ایالات متحده برای حضور در جلسه(بررسی مطالعات ویدئوئی تدریس ریاضیات پایه هشتم در سه کشور فوق در سال۱۹۹۴) دعوت شده بودند و ما مشتاقانه به بیانات آن هذا گوش دادیم. همه ما آماده شنیدن دیدگاه های نوینی بودیم و این حادثه در آخرین روز روی داد. یکی از شرکت کنندگان که استاد آموزش ریاضی بود، در طول روز نسبتا ساکت به نظر می رسید. از او پرسیده شد که در باره مطالب مورد بحث نظر خاصی دارد؟ او جواب داد:«در واقع، تفاوت های موجود میان روش های آموزش در سه کشور را می توان بدین ترتیب خلاصه کرد». با شنیدن این جمله همه مشتاق ادامه صحبت های او شدند و او چنین ادامه داد:
?در کلاس درس ژاپنی ها، در یک سو ریاضیات و در سوی دیگر دانش آموزان قرار دارند. دانش آموزان با ریاضیات درگیرند و معلم نقش میانجی و برقرار کننده ارتباط را ایفا می کند.
?در آلمان نیز ریاضیات در یک سو قرار دارد اما معلم خود را مالک آن می داند و آن را هر طور که صلاح می داند، به دانش آموزان ارائه می کند و مطالب را در زمان مناسب توضیح می دهد.
?در درس های آمریکایی ها، معلم و دانش آموزان هر دو وجود دارند ولی پیدا کردن ریاضیات برای من بسیار مشکل است؛ در این میان من فقط تعامل میان دانش آموزان و معلم را می بینم.
?منبع: شکاف آموزشی ترجمه سرکارارانی و مقدم، انتشارات مدرسه
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد