صحبت والدین در باره مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

کد مطلب:۱-۹۸/۰۸/۲۰

?صحبت والدین در باره مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان?

دهه هاست که پژوهشگران، تربیت کاران و عموم این فرض را پذیرفته اند که، وضعیت اجتماعی-اقتصادی یکی از پیش بینی کننده های عمده پیشرفت تحصیلی است. وضع اجتماعی-اقتصادی مطلوب خانواده به پیشرفت تحصیلی بالای دانش آموز منجر می شود و بر عکس.

رابطه میان ۴ عنصر با پیشرفت تحصیلی غیرقابل انکار است:

?درآمد بزرگسالان(برای مثال، والدین) در خانه

?تحصیلات والدین

?حرفه بزرگسالان بویژه والدین در خانه

?جو خانه

محیط خانه متغیری چند بعدی و متشکل از عناصر زیر است:

?صحبت در باره مدرسه

?سرپرستی

?انتظارات والدین و سبک های فرزندپروری

?و اما صحبت درباره مدرسه

        یکی از طبیعی ترین خواسته ها و شاید علایق والدین آن است که با فرزندانشان در باره اتفاقات مدرسه و تکلیف هایشان صحبت کنند. این عنصر از محیط خانه به "ساختار محیط و نحوه تغییر محیط برای ترغیب و حمایت از یادگیری فرزندان"توصیف شده است.

اگر چه بسیاری از جنبه های برقراری ارتباط یا صحبت کردن به صورت پیچیده ای پیش می رود ولی آنچه مورد اشاره قرار گرفته است عبارت اند از:

?والدین بحث پیوسته و نظامداری با فرزندان درباره کارهای مدرسه دارند.

?والدین فرزندانشان را برای انجام دادن کار مدرسه ترغیب می کنند.

?والدین منابع مورد نیاز برای یاری کردن به فرزندانشان را در انجام دادن کارهای مدرسه فراهم می آورند.

?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت

  • صحبت والدین در باره مدرسه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  • والدین
  • مدرسه
  • پیشرفت تحصیلی
  • دانش آموزان
  • تیمز
  • مرآت

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp