تنظیم برنامه  جهت خود نظمی و مسئولیت پذیری دانش آموزان

کد مطلب:۱-۹۸/۰۴/۰۳

?تنظیم برنامه  جهت خود نظمی و مسئولیت پذیری دانش آموزان?

?ریموند ولودکوسکی در مقاله ای با عنوان"انضباط:امیدی بس خطا" اعلام می کند:

از آنجایی که انضباط بیشتر به مثابه کنترل به کار گرفته می شود،چنین کاری برای دانش آموزان چونان تهدید جلوه گر می شود،در واقع،ما به دانش آموزان می گوییم،اگر آن کاری را که من دوست ندارم،انجام بدهی زندگی در کلاس را برای تو دشوار خواهم کرد.

جیم لارسون(۱۹۹۸) اظهار می کند که اقدامات مدیریتی و اداری در مقابل بی انضباطی دانش آموزان حالت واکنشی و انفعالی دارد.اقداماتی نظیر اخراج از کلاس و حتی اخراج دانش آموز از مدرسه جنبه انفعالی دارد.

به نظر لارسون،بهترین کار آن است که به صورت فعال رفتار کرد و خود دانش آموزان را در تدوین قواعد رفتاری و ایجاد انضباط در مدرسه به کار گرفت.گرایش پیدا کردن به رویکردهایی چون خودانضباطی،خودنظم جویی و مسئولیت پذیری در سطح فردی و اجتماعی از راه کارهایی است که به طور عام مربیان انسان گرا از آن حمایت می کنند.

?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت

  • تنظیم برنامه جهت خود نظمی و مسئولیت پذیری دانش آموزان
  • خود نظمی
  • مسئولیت پذیری
  • دانش آموزان
  • تیمز
  • مرآت

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp