راهبردها و رفتارهای ویژه معلم

د مطلب:۱-۹۸/۰۵/۰۷

?راهبردها و رفتارهای ویژه معلم?

?راهبرد"شناسایی تفاوت ها و شباهت ها"

?در کلاس درس و برای تکالیف خانه فعالیت هایی در نظر بگیرید که مقایسه و طبقه بندی کردن را بطلبد.

?در کلاس درس و برای تکالیف خانه فعالیت هایی در نظر بگیرید که نیاز به تشبیه و قیاس کردن داشته باشد.

?راهبرد"خلاصه کردن و یادداشت برداری"

?از دانش آموزان بخواهید خلاصه ای شفاهی تدارک ببینند.

?از دانش آموزان بخواهید خلاصه نویسی کنند.

?از دانش آموزان بخواهید یادداشت برداری کنند.

?از دانش آموزان بخواهید یادداشت هایشان را بازبینی و خطاهایشان را تصحیح کنند و اطلاعاتی را به آن ها بیفزایند.

?راهکار"تقویت کوشش ها و ارائه بازخورد"

?به پیشرفت دانش آموزان در جهت دستیابی به هدف ها توجه کرده و از آنان تقدیر کنید.

?به تلاش های مهمی که دانش آموز انجام می دهد اهمیت بدهید.

?در پایان هر واحد یادگیری از دستیابی دانش آموزان به اهداف یادگیری قدردانی کنید.

?راهبرد"کوشش ها و ارائه بازخورد:

?به پیشرفت دانش آموزان در جهت دست یابی به هدف ها توجه کرده و از آنان تقدیر کنید.

?به تلاش های مهمی که دانش آموز انجام می دهد اهمیت بدهید.

?در پایان هر واحد یادگیری از دستیابی دانش آموزان به اهداف یادگیری قدردانی کنید.

?راهبرد"تمرین و تکلیف خانه":

?برای هر تکلیفی که دانش آموز انجام داده است بازخورد بدهید.

?برای یادگیری های که فکر می کنید به تمرین نیاز دارند تکلیف خانه بدهید.

?راهبرد"بازنمایی های غیر زبانی"

?از دانش آموز بخواهید برای آنچه ارائه کردید،تصویر ذهنی ایجاد کنند.

?از دانش آموز بخواهید برای برخی مفاهیم ارائه شده نقاشی یا نمودار تصویری بکشند.

?از دانش آموزان بخواهید از سازمان دهنده های بصری برای محتوی ارائه شده استفاده کنند.

?از دانش آموزان بخواهید محتوا را به صورت عملی نمایش دهند.

?از دانش آموزان بخواهید از یادگرفته های خود الگویی فیزیکی بسازند.

?از دانش آموزان بخواهید در تصاویر ذهنی،الگوها،نمودارهای تصویری و ... بازنگری کنند و خطاهای احتمالی را رفع کنند.

?راهبرد"یادگیری همیارانه"

?هر وقت که مناسب دیدید دانش آموزان را در گروه های همیار قرار دهید.

?هر وقت که مناسب دیدید دانش آموزان را بر اساس توانمندی هایی که دارند گروه بندی کنید.

?راهبرد"هدف گزینی و ارائه بازخورد"

?در آغاز هر واحد یادگیری اهداف ویژه ای را برای یادگیری تدوین کنید.

?در آغاز هر واحد یادگیری از دانش آموزان بخواهید برای خودشان اهداف یادگیری تدوین کنند.

?طی تلاش برای دستیابی به اهداف واحد یادگیری برای دانش آموزان بازخورد دهید.

?از دانش آموزان بخواهید خط سیر پیشرفت در یادگیری را حفظ کنند.

?بازخورد پایانی یا تجمعی برای دانش آموزان ارائه دهید.

?از دانش آموزان بخواهید در پایان واحد یادگیری خود ارزشیابی کنند.

?راهبرد"فرضیه سازی و آزمون فرضیه"

?دانش آموزان را در پروژه هایی درگیر سازید که بتوانند دست به فرضیه سازی بزنند و از طریق زیر? دست به آزمون فرضیه بزنند.

?از طریق فرایند حل مسئله

?از طریق تصمیم گیری  

?از راه جستار

?از راه کاوشگری علمی

?از راه تحلیل سیستم

?از ابداع علمی

?راهبرد"سئوالات، راهنمایی ها و پیش سازمان دهنده ها"

?پیش از آغاز درس جدید، از دانش آموزان سوالاتی بپرسید که سبب فراخوانی آموخته های قبلی آنان شود.

?پیش از آغاز درس جدید، دانش آموزان را به طور مستقیم به آنچه بیشتر آموخته اند، ارجاع دهید.

?پیش از آغاز درس جدید، برای دانش آموزان فرصتی فراهم آورید که درباره محتوای درس بیندیشند.

?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت

  • راهبردها و رفتارهای ویژه معلم
  • تیمز
  • مرآت

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp