راهبردهای تدریس کارآمد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

کد مطلب:۱-۹۸/۰۴/۳۱

?راهبردهای تدریس کارآمد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان?

یکی از عواملی که در سطحی معلمی رر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر می گذارد،راهبردهای تدریس است.روشن است که معلمان اثر بخش،راهبردهای تدریس اثربخشی را هم برای کلاس های درسشان برمی گزینند و به احتمال زیاد حقیقت هم دارد که معلمان اثربخش،راهبردهای گوناگونی در گنجینه خود برای کاربرد دارند.

?برخی راهبردهای پیشنهادی بنت:

?استفاده از انواعی از آزمایش ها

?راهبردهای برآورد ویژه معلم

?انتظارات معلم

?تقویت تلاش ها

?مدیریت کلاسی

?آموزش مستقیم

?مدیریت زمان کلاسی

?یادسپاری

?پرسشگری

?تکلیف خانه

?سنجش کلاسی

?برخی راهبردهای پیشنهادی برت کریمرز:

?پیش سازمان دهنده ها

?ارزشیابی

?بازخورد

?آموزش اصلاحی

?یادگیری در حد تسلط

?گروه بندی مبتنی بر توانایی

?تکلیف خانه

?وضوح ارائه

?پرسشگری

? راهبردهای جان هاتی:

?انفرادی سازی

?شبیه سازی و بازی ها

?تدریس مبتنی بر کامپیوتر

?تدریس خصوصی

?سلسله مراتب یادگیری

?یادگیری در حد تسلط

?تکلیف خانه

?رسانه های آموزشی

?راهبردهای مارزانو:

?شناسائی تفاوت ها و تشابه ها

?خلاصه کردن و یادداشت برداری

?تقویت کوشش ها و ارائه بازخوردها

?تمرین و تکلیف خانه

?بازنمایی های غیر زبانی

?یادگیری همیارانه

?هدف گزینی و ارائه بازخورد

?فرضیه سازی و آزمون فرضیه

?سئوالات راهنمایی ها و پیش سازمان دهنده ها

?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت

  • راهبردهای تدریس کارآمد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  • تدریس
  • راهبردهای تدریس
  • پیشرفت تحصیلی
  • تیمز
  • مرآت

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp