کد مطلب:۱-۹۸/۰۴/۱۷
?حرفه ای گرایی و دانش تربیتی معلم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان?
?حرفه ای گرایی:
از پایه های اساسی حرفه ای گرایی،خودکارآمدی است.احساس خودکارآمدی،معلمان را آماده می کند توان حرفه ای خود را بروز دهند.مدارس برای بهره گیری از توان حرفه ای معلمان باید به کارآمدی آنان اهمیت دهند و در عین حال شرایطی را پدید آورند که معلمان بتوانند جایی حضور یابند که در آن توانایی دارند.
در پژوهشی نتایج نشان می دهد، تجربه و تحصیل معلمان بیش از ۴۰ درصد واریانس پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را تبیین می کند.
?دانش تربیتی معلم:
پژوهش ها نشان داده اند که بین دانش تربیتی معلم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان همبستگی وجود دارد.دارلینگ-هموند(۲۰۰۰)بر این باور است که گاهی دانش تربیتی معلم در هاله دانش تخصصی او قرار می گیرد.در حالیکه،پیوند دانش تربیتی معلم با دانش تخصصی او می تواند تبیین کننده عمل حرفه ای و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان باشد.
در پژوهشی از ۲۰۰ نفر معلم،دریافتند که تعداد دروس فنی تدریسی را که معلمان گذرانده اند چهار برابر بیش ار دانش تخصصی معلمان واریانس پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را تبیین می کند.
در پژوهش مشابهی که روی دانش آموزان پایه هشتم انجام شد،روشن گردید که میزان شرکت معلمان در آموزش ضمن خدمت روش های تدریس،بخش عمده ای از واریاتس پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را سبب می شود.
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد