کد مطلب:۱-۹۸/۰۳/۲۰
?محیطی ایمن و منظم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان?
?اگر معلمان و دانش آموزان احساس امنیت نکنند،انرژی روانی شایسته ای برای انجام دادن فعالیت ضروری یاددهی-یادگیری نخواهند داشت.
?اگر چه امروزه خشونت در مدارس به اندازه گذشته نیست ولی باید اشاره کرد که شکل و صورت خشونت عوض شده است.در گذشته اگر خشونت جنبه فیزیکی داشت،امروز بیشتر جنبه غیرفیزیکی پیدا کرده است.حتی ابزارهای ابراز و اعمال خشونت هم تغییر یافته اند.با نظر به این نکته ها می توان گفت اصل خشونت همچنان در مدارس خودنمایی می کند.
?در کشورها برداشت از خشونت و برداشت از محیط ایمن و منظم متفاوت است. در کشوری،احتمال دارد اگر دانش آموزان یکدیگر را هل بدهند خشونت تلقی نشود ولی در کشوری دیگر برداشت متفاوت باشد.
?پذیرش این اصل که محیط ایمن می تواند زمینه ای برای پیشرفت تحصیلی باشد،مدارس و مناطق آموزشی را هدایت می کند و می توانند در این زمینه دست به بازاندیشی بزنند.
?گام های عملی برای ایجاد محیطی ایمن و منظم:
?قواعد و رویه هایی را برای مسائل رفتاری ناشی از روال عملی مدرسه و ویژگی های فیزیکی مدرسه در نظر بگیرید.
?قواعد عمومی رفتار در مدرسه را تدوین و ابلاغ کنید.
?پیامدهایی را برای رعایت نکردن قواعد تدارک و ابلاغ شده به دانش آموزان پیش بینی کنید.
?برنامه ای را تنظیم کنید که به خودنظم جویی و مسئولیت پذیری دانش آموزان یاری کند.
?سیستمی را برای تشخیص رفتارهای افراطی و خشونت آمیز بالقوه منظور کنید.
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد