کد مطلب:۲-۹۸/۰۲/۳۱
?ابزارهای جمع آوری اطلاعات در باره وضعیت سواد خواندن در دانش آموزان?
?ابزارهای جمع آوری اطلاعات در مطالعه سواد خواندن،دو مورد است:
الف:آزمون سواد خواندن
ب-پرسش نامه های پیشینه کاوی آزمون سواد خواندن
?یکی از اهداف مهم پرلز بررسی تاثیر شرایط و ویژگی های محیط خانه و مدرسه بر توسعه سواد خواندن دانش آموزان در سراسر جهان است.به این منظور در آزمون های پرلز،چهار نوع پرسش نامه تهیه می شود:
?پرسش نامه دانش آموز:
سوالات شامل تجربه های آموزشی خواندن،ادراک و نگرش ها و رفتارها نسبت به خواندن،عادات مطالعه و خواندن بعد از مدرسه و استفاده از کامپیوتر،منابع و امکانات سوادآموزی در خانه
?پرسش نامه اولیاء:
سوالات شامل تعامل میان کودک و والدین در زمینه سوادآموزی،منابع و امکانات سواد آموزی در خانه،نگرش ها و عادات خواندن والدین،ارتباط میان خانه و مدرسه
?پرسش نامه معلم:
سئوالات شامل:ویژگی ها و خصوصیات کلاس،مواد و فعالیت های آموزشی و زمان آموزش،منابع و امکانات کلاس درس،تحصیلات و آموزش معلمان،ارتباط خانه و مدرسه
?پرسش نامه مدیر:
سئوالات شامل ویژگی ها و خصوصیات مدرسه و دانش آموز،منابع و امکانات مدرسه،سیاست های مدرسه نسبت به خواندن
?مجدفر،قاسم پور مقدم،نقی زاده،فهم PIRLS ،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد