ابزارهای جمع آوری اطلاعات در باره وضعیت سواد خواندن در دانش آموزان

کد مطلب:۲-۹۸/۰۲/۳۱

?ابزارهای جمع آوری اطلاعات در باره وضعیت سواد خواندن در دانش آموزان?

?ابزارهای جمع آوری اطلاعات در مطالعه سواد خواندن،دو مورد است:

الف:آزمون سواد خواندن

ب-پرسش نامه های پیشینه کاوی آزمون سواد خواندن

?یکی از اهداف مهم پرلز بررسی تاثیر شرایط و ویژگی های محیط خانه و مدرسه بر توسعه سواد خواندن دانش آموزان در سراسر جهان است.به این منظور در آزمون های پرلز،چهار نوع پرسش نامه تهیه می شود:

?پرسش نامه دانش آموز:

   سوالات شامل تجربه های آموزشی خواندن،ادراک و نگرش ها و رفتارها نسبت به خواندن،عادات مطالعه و خواندن بعد از مدرسه و استفاده از کامپیوتر،منابع و امکانات سوادآموزی در خانه

?پرسش نامه اولیاء:

   سوالات شامل تعامل میان کودک و والدین در زمینه سوادآموزی،منابع و امکانات سواد آموزی در خانه،نگرش ها و عادات خواندن والدین،ارتباط میان خانه و مدرسه

?پرسش نامه معلم:

   سئوالات شامل:ویژگی ها و خصوصیات کلاس،مواد و فعالیت های آموزشی و زمان آموزش،منابع و امکانات کلاس درس،تحصیلات و آموزش معلمان،ارتباط خانه و مدرسه

?پرسش نامه مدیر:

    سئوالات شامل ویژگی ها و خصوصیات مدرسه و دانش آموز،منابع و امکانات مدرسه،سیاست های مدرسه نسبت به خواندن

?مجدفر،قاسم پور مقدم،نقی زاده،فهم PIRLS ،مرآت

  • ابزارهای جمع آوری اطلاعات در باره وضعیت سواد خواندن در دانش آموزان
  • پرلز
  • سواد خواندن
  • مرآت

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp