کد مطلب:۱-۹۸/۰۳/۲۷
?مداخلات بوم شناختی پیشگیرانه در رابطه با محیط ایمن و منظم?
?یک مثقال پیشگیری به یک من درمان می ارزد، این گفته از گفته های قدیمی است که به اصل مهمی اشاره می کند و آن ایجاد و به کار بستن قواعد برای ایجاد محیطی ایمن برای دانش آموزان است. قواعد و رویه هایی که مدارس تدوین می کنند و به کاربرد و رعایت آن اصرار می ورزند به میزان قابل توجهی از اختلال و ایجاد نا آرامی می کاهد.
?مداخلات بوم شناختی را که نلسون در نظر گرفته است عبارت اند از:
?کاستن از حجم انباشت دانش آموزان با استفاده از ورودی و خروجی های مختلف
?استفاده از زمان انتظار برای ورود و خروج از فضاهای عمومی
?کاستن از زمان رفت و آمد برای انجام فعالیت های مختلف
?استفاده از علایم راهنمایی کننده و هشدار دهنده و اعلام نحوه مشاهده رفتارها
?ایجاد توالی و پیوستگی در بین فعالیت های ویژه فضاهای عمومی برای پیشگیری از تراکم دانش آموزی.
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد