همیاری و حرفه ای گرایی معلم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

کد مطلب:۱-۹۸/۰۴/۱۰

?همیاری و حرفه ای گرایی معلم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان?

?پنجمین عامل مدرسه ای اثرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عامل همیاری و حرفه ای گرایی معلم است.این عامل به نحوه تعامل معلمان و کارکنان و نحوه بهره گیری آنان از این تعاملات در فعالیت حرفه ای شان می پردازد.

?همیاری:

همیاری ناظر بر نحوه تعامل معلم با دیگران است.به طوری که کریستین ویلانی(۱۹۹۶)اشاره می کند،رفتار همیارانه معلم،رفتاری با ویژگی هایی نظیر سعه صدر،احترام،حمایت از همکاران و بلند نظری است.

فولان و هارگریوز(۱۹۹۶)بر این باورند که رفتار همیارانه معلم رفتار از پیش برنامه ریزی شده ای نیست.آنان بر این باورند که رفتار معلمان،نهادینه شده و اصیل است.در واقع،معلمان برای نشان دادن روحیه همیاری فیلم بازی نمی کنند یا به لفاظی روی نمی آورند.به تعبیر دیگری،در معلمانی که روحیه همیاری دارند می توان ویژگی های زیر را دید:

?دست و دلبازانه خطاها و شکست هایشان را با دیگران در میان می گذارند.

?به سایرین احترام می گذارند.

?به طور سازنده ای روش ها و روندها را تحلیل و نقد می کنند.

?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت

  • همیاری و حرفه ای گرایی معلم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  • همیاری معلم
  • پیشرفت تحصیلی
  • تیمز
  • مرآت

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp