کد مطلب:۲-۹۸/۰۳/۰۸
?بافت ها و زمینه هایی برای یادگیری خواندن?
دانش آموزان،سواد خواندن را از طریق مجموعه ای از فعالیت ها و تجربه ها در بافت های مختلف فرا می گیرند.مهارت ها،رفتارها و نگرش های مربوط به سواد خواندن دانش آموزان به طور عمده در خانه و مدرسه رشد می کند.در این بافت ها،فعالیت ها و منابع گوناگونی باعث توسعه سواد خواندن می شوند.بعضی از تجربیات،بسیار منظم و سازمان یافته اند؛به ویژه تجربیاتی که در کلاس با آموزش خواندن حاصل می شوند.تجارب دیگر که از سازمان دهی کم تری برخوردار هستند،شامل فعالیت های روزانه دانش آموزان است که بصورت طبیعی و غیر رسمی انجام می گیرند. هر دو تجربه در توسعه سواد خواندن دانش آموزان،بسیار حائز اهمیت است. به هر حال هر یک از این دو محیط موید دیگری است و ارتباط بین خانه و مدرسه عنصری مهم در یادگیری به شمار می رود
فارغ از تاثیر مستقیم خانه و مدرسه بر یادگیری خواندن در دانش آموزان،محیط های بزرگ تری نیز هستند که دانش آموزان در آن زندگی می کنند و به فراگیری می پردازند.
منابع در دسترس در یک کشور،تصمیمات حاکمیت در مورد تعلیم و تربیت،هم چنین اهداف آموزشی،برنامه ها و سیاست های مرتبط با آموزش خواندن،بر محیط های خانه و مدرسه و به دنبال آن بر یادگیری خواندن تاثیر می گذارند.
?مجدفر،قاسم پور مقدم،نقی زاده،فهم PIRLS ،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد