کد مطلب:۱-۹۸/۰۱/۲۱
?کتابخانه در خدمت فرآیند یاددهی-یادگیری?
?یکی از اصلی ترین وظایف کتابخانه ها،خدمت رسانی به فرایند یاددهی-یادگیری در چارچوب طراحی آموزشی و برنامه های درسی و در قالب بسته آموزشی است.
?بخش اصلی و بزرگتر پازل برنامه درسی،کتاب درسی و بخش های دیگرش،کتاب های آموزشی،کتاب های کمک درسی،مجله های آموزشی و معمولی،فیلم،سی دی،نوارهای صوتی،E-bookها،فضاهای پیرامونی محیط یاددهی-یادگیری،اینترنت و فضاهای مجازی،برنامه های رادیو-تلویزیونی، و بسیاری چیزهای دیگر است که به صورت سازمان یافته در بسته آموزشی هر برنامه درسی تعریف می شود.
?در مدارسی که خواندن اثربخش را به مثابه راهبرد عملیاتی خود برگزیده اند،خواندن،اقدامی از سر تصادف و اتفاق نیست و مدیران وراهبران آموزشی مدرسه،از همان آغاز سال تحصیلی از همه معلمان و کارکنان مدرسه می خواهند فعالیت های خواندن را به طور جدی در برنامه ها و طراحی های آموزشی خود پیش بینی کنند.
?مسئول مرکز یادگیری،کتابدار یا هر کس دیگری که مسئولیت کتابخانه را بر عهده دارد،باید در زمان تدوین طراحی های آموزشی معلمان با آن ها در مورد این که کتابخانه مدرسه یا به عبارت دیگر فعالیت های خواندن شما،در کجای طراحی آموزشی سالانه واقع شده است،گفت و گو کند.سپس از آن ها بپرسد:
?در چه مقاطع و بخش هایی از سال تحصیلی قرار است بچه ها را به کتابخانه سوق دهند؟
?من باید چه آمادگی هایی داشته باشم؟
?بر اساس طراحی شما،کجا قرار است من همراه تان باشم و چه کمک هایی قرار است در طی سال به شما بکنم؟
?کدام فعالیت ها را قرار است شما در کتابخانه انجام دهید؟
?آیا پژوهش و حتی فعالیت و مسابقه ای قرار است با مشارکت کتابخانه انجام پذیرد که من هم می بایست آمادگی هایی داشته باشم و طراحی آموزشی(و در روز موعود طرح درس)خودم را تدوین کنم که به مشکل برنخوریم؟
?آیا در طی سال به کتاب های خاصی ارجاع خواهید داد که ممکن است در کتابخانه نباشد و من می بایست قبل از شروع سالتحصیلی و عملیاتی شدن طراحی آموزشی شما آن ها را تهیه کنم؟
?و ده ها پرسش دیگر
?مجدفر،قاسم پور مقدم،نقی زاده،فهم PIRLS ،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد