کتابخانه،مرکز اصلی تغذیه پژوهش های دانش آموزی

کد مطلب:۱-۹۸/۰۱/۲۸

?کتابخانه،مرکز اصلی تغذیه پژوهش های دانش آموزی?

?در مدارس موفق از لحاظ خواندن،کتابخانه،پشتیبان کلیه فعالیت های خوانداری از جمله پژوهش های دانش آموزی و کتابدار،بازوی اصلی معلمان و سایر دست اندکارانی است که دانش آموزان را به خواندن سوق می دهند.

?در بعضی از مدرسه ها،اگر چه بعضی از پژوهش ها کتابخانه ای نیست،ولی در هر صورت نیاز به مرور منابع و خواندن در اغلب این پژوهش ها هم جایگاه ویژه ای دارد.برای مثال،در برخی مدارس موفق،بچه ها موظفند در طی سال دو پژوهش انجام دهند.یک پژوهش کتابخانه ی و یک پژوهش عملیاتی،آزمایشگاهی،کارگاهی یا مبتنی بر ساخت و ساز وسیله. در هر صورت پژوهش چه کتابخانه ای و با استفاده مستقیم از منابع باشد و چه عملیاتی و مبتنی بر ساخت و ساز و امور آزمایشگاهی و کارگاهی،دانش آموز به مطالعه وخواندن دارد.

?اگر می خواهیم خواندن،به فعالیت لذت بخش و اثر بخش مدرسه تبدیل شود و آموزش پژوهش محور در فعالیت های مدرسه جاری و ساری شود،معلم پرمشغله شاید نقشش در راهنمایی اندک و خیلی کم رنگ باشد.ولی مسئول کتابخانه با اشرافی که به کتاب های موجود در کتابخانه دارد،می تواند این کار را انجام دهد و راهنمای خوبی برای پژوهشگران مدرسه ای باشد.

?مجدفر،قاسم پور مقدم،نقی زاده،فهم PIRLS ،مرآت

  • کتابخانه،مرکز اصلی تغذیه پژوهش های دانش آموزی
  • کتابخانه
  • پژوهش های دانش آموزی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp