کد مطلب:۱-۹۸/۰۲/۰۳
?بازخورد اثربخش?
?نظام سنجش و ارزیابی را اجرا کنید که بازخورد به موقعی را از دانش و مهارت های خاصی که باید دانش آموزان بیاموزند،فراهم کند.
بازخورد اثربخش ماهیت ویژه و تکوینی دارد.طبیعی است که اکتفا به آزمون گاه و بیگاه،برنامه ریزی نشده و غیراختصاصی نمی تواند یادگیری واقعی دانش آموز را به نمایش بگذارد.برگزاری آزمون های سنجش عملکرد تحصیلی هر ۹ هفته یکبار،فاصله زمانی خوبی برای ارائه بازخورد به دانش آموزان از کیفیت عملکردشان است.دست کم ، دانش آموزان باید به صورت فصلی از عملکرد تحصیلی خود اطلاع پیدا کنند.
?مدارس برای راه اندازی نظام سنجش ویژه خود با دو گزینه روبرو هستند:
۱-مدارس آزمون های ویژه ای را طراحی کنند که محتوای مدرسه را پوشش دهند.
۲-ایجاد تغییرات در کارنامه های دانش آموزان که بتواند توانش آنان در دانش و مهارت های مورد نیاز برای یادگیری را بسنجد و بدین منظور باید به حد کافی جزیی نگر و تصویر شفاف ارائه دهند.توجه به جزئیات باعث افزایش کیفیت آموزش می گردد.
?نمونه?کارنامه تفصیلی و توجه به شاخص های آموزشی و رفتاری و مقایسه آن با کارنامه کشور خودمان
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد