کد مطلب:۱-۹۸/۰۱/۲۲
?از مکث هایتان به طور حساب شده استفاده کنید?
برای اینکه دانش آموز بتواند رفتارش را متوقف کند و در باره رفتار دیگری فکر و سپس عمل کند،به زمان نیاز دارد.اگر برای انجام این فرایند به او فرصت لازم را بدهید،احتمال اینکه به توصیه تون عمل کند و رفتار مطلوب را انتخاب کند افزایش می دهید.
بعد از مورد خطاب قرار دادن دانش آموز و قبل از گفتن تذکرتان مکث کنید.این کار باعث می شود تا توجه دانش آموز را به خودتان جلب کنید و او را همچنان متمرکز نگه دارید.
?مثال:
شما درس می دهید اما شیما حواسش پرت شده و دارد از پنجره بیرون را نگاه می کند.
?در حالی که آهنگ صدایتان تغییری نمی کند،می گویید:"شیما!(یک ثانیه مکث)،اینجا را نگاه کن،متشکرم."و بلافاصله به درس دادن ادامه می دهید.به محض اینکه متوجه شدید دارد به شما نگاه می کند،به سرعت رفتار جدید و مطلوب او را با یک لبخند تقویت می کنید.
?هوک و واس،مدیریت رفتار با دانش آموز،انتشارات رهنما
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد