بی توجهی عمدی

کد مطلب:۱-۹۷/۱۰/۱۹

    ?بی توجهی عمدی?

این ترفند که جزء ابزارهای جعبه ابزار مدیریت شماست به معنی نادیده گرفتن رفتار نامناسب نیست،بلکه به این معنی است که تصمیم می گیرید:

?کدام رفتارهای دانش آموزان را می شود نادیده گرفت و برای چه مدت؟

?در چه مواقعی باید آنها را نادیده گرفت؟(اغلب وقتی همه کلاس متوجه این موضوع می شوند مناسب است)

?و دست آخر اینکه:

اگر بی توجهی موثر نبود،آن وقت چه باید کرد؟

بی توجهی عمدی رفتار بر دونوع است:

?بدون مقدمه:

به سادگی چشم تان را بر روی رفتار نامناسب می بندید و همزمان دانش آموزانی را که درست رفتار می کنند،مثلا برای جواب دادن دست شان را بلند کرده اند،تشویق می کنید.

?با مقدمه:

پیش از نادیده گرفتن دانش آموز خیلی مختصر توصیه مورد نظرتان را به او می کنید.مثلا می گویید:"وقتی سرجات نشستی و دستت رو بلند کردی،کمکت می کنم".بعد از آن از او دور می شوید و دیگر به او توجهی نمی کنید.

?هوک و واس،مدیریت رفتار با دانش آموز،انتشارات رهنما

 

  • بی توجهی عمدی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

whatsapp