کد مطلب:۱-۹۷/۱۰/۱۱
?زمان و پایداری?
برنامه درسی پایدار بدون بهره جستن از زمان به دست نمی آید.محتوایی که انتظار می رود به دانش آموزان ارائه شود باید در زمان آموزشی ای که معلمان حضور دارند پوشش داده شود.
???چند آمار???
?تعداد روزهای آموزش در کشورهای مختلف در دوره متوسطه
?ژاپن ۲۴۰?کره جنوبی و تایوان ۲۲۲?آلمان ۲۱۰ ?انگلیس ۱۹۲?کانادا ۱۸۸?آمریکا و ایران ۱۸۰?فرانسه ۱۷۴?زلاندو ۹۰ ?میانگین ۲۰۴
?میانگین ساعات آموزشی سالانه
?تایوان ۱۱۷۷?ایران ۱۱۱۰?فرانسه ۱۰۷۳?آلمان و ژاپن ۱۰۵۰?آمریکا ۱۰۱۴ ?کره جنوبی ۹۷۸?انگلیس ۹۶۰?کانادا ۹۲۵/۵?میانگین ۱۰۳۳/۳۹
?مدت زمان یک روز تحصیلی به دقیقه
?فرانسه ۳۷۰?ایران ۳۶۰?آمریکا ۳۳۸?تایوان ۳۱۸?آلمان و انگلیس ۳۰۰?کره ۲۶۴?ژاپن ۲۳۰?میانگین ۳۱۱.
?واقعیت این است که همه زمان آموزشی اختصاص داده شده برای کلاس صرف آموزش نمی شود.
در کنار آموزش،زمان کلاسی صرف مواردی چون ایجاد نظم و انضباط،فعالیت های غیر آموزشی،اجتماعی شدن و وقفه های ناخواسته و غیر قابل کنترل برای معلم می شود.
برآوردها حاکی از آن است که از همه زمان آموزشی اختصاص داده شده برای هر جلسه درسی ۲۱ تا ۶۹ درصد آن صرف آموزش می شود.
?چند سئوال:
?آیا توان معلم در ارائه محتوا به معنای توان دانش آموزان برای یادگیری هم است؟
?آیا نیاز نیست در برنامه ریزی درسی برای کلاس های درس به جای زمان آموزشی،زمان یاددهی_یادگیری منظور شود؟
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد