کد مطلب:۱-۹۷/۰۹/۲۶
?برنامه درسی قصدشده و فرصت یادگیری?
نخستین عامل مدرسه ای اثرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،عامل برنامه درسی قصد شده پایدار و تضمینی است. برنامه درسی قصد شده پایدار به معنای:
?مداومت فرصت یادگیری و در اختیار بودن زمان برای یادگیری است.
?پیگیری مداوم اهداف برنامه درسی قصد شده
وجود هر گونه انحراف در مسیر تحقق اهداف برنامه درسی قصد شده می تواند برنامه و یادگیرنده را از دستیابی به اهداف باز دارد.
?فرصت یادگیری:
فرصت یادگیری ارتباطی بسیار قوی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد.
اگر دانش آموز فرصت یادگیری محتوای مورد انتظار برای یادگیری را نداشته باشند،از عهده یادگیری آن هم برنخواهد آمد.
فرصت یادگیری:
?به میزان نگه داشت برنامه درسی در مسیر محقق شدن اهداف توجه دارد
?میزان توجه به تناسب محتوا با پایه تحصیلی را هم مورد توجه قرار می دهد.
?میزان تبعیت معلم از روند مشخص شده برای اجرای برنامه درسی نیز در چارچوب فرصت یادگیری بررسی می گردد.
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد