کد مطلب:۱-۹۷/۰۹/۱۹
?عوامل مدرسه ی اثر گذار بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان?
مدرسه به مثابه بستر اصلی فراهم آورنده فرصت های یاددهی-یادگیری،نقش بی بدیلی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ایفا می کند.
پژوهشگران زیادی در این زمینه به اظهار نظر پرداخته اند.در این جا طبقه بندی مورد نظر رابرت مارزانو(و نظرات شیرینر و بوسکر،سمونز،لوین و لزوتی،ادموندز) ارائه می شود که ۵ عامل را جزء عوامل مدرسه ی اثرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان معرفی کرده است:
?۱-پایداری برنامه درسی قصد شده(فرصتی برای یادگرفتن،پوشش دادن محتوا،تمرکز بر یاددهی-یادگیری،تمرکز بر مهارت های یادگیری اصلی،تاکید برای مهارت های اکتساب پایه)
?۲-اهداف چالشی و بازخورد اثر بخش(پایش و فشار برای موفقیت،انتظارات سطح بالا و پایش پیشرفت)
?۳-مشارکت فعال والدین و جامعه محلی(همکاری خانه و مدرسه)
?۴-محیطی ایمن و منظم(جو مدرسه،یک محیط یادگیری و تقویت مثبت و حقوق دانش آموزان و انتظارات،فضای بهره ور و فرهنگ،محیطی ایمن و منظم برای یادگیری اثر بخش)
?۵-همیاری و حرفه ای گرایی معلم(رهبری و همیاری،رهبری حرفه ای و چشم انداز و اهداف مشترک و یک سازمان یادگیرنده،رهبری قوی و آموزش و بهسازی کار محور کارکنان،رهبری قوی اداری)
?آقازاده،نقی زاده،فهم TIMSS،مرآت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد